מהמרכולים ועד יהודה גליק

השאיפה של ח"כ מיקי רוזנטל: "שאנשים לא יעבדו בשבת"

הוא בעד שמירת השבת, מקווה שהחרדים יתמכו בהצעה שהגיש לקנוס מעסיקים בשבת, ומסביר את התנגדותו ל'חוק המרכולים' • ראיון עם ח"כ מיקי רוזנטל וההבטחה שקיבל מח"כ יעקב אשר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הגיש הצעת חוק חדשה שתצמצם את העבודות בשבת, כך שמי שירצה להעסיק עובדים בשבת יצטרך לשלם להם 300% שכר.

בראיון ל"כיכר בכנסת" מתייחס מיקי רוזנטל לחוק החדש, לסיכוי שהחרדים יתמכו בו כאשר במהלך הראיון התערב ח"כ יעקב אשר והצהיר: "נעלה את הנושא במהלך ישיבת הסיעה".

בפתח הראיון, מסביר רוזנטל את הצעת החוק: "הסיבה שלי, אני בעד שלאנשים יהיה להם יום מנוחה. בישראל זה שבת. גם אני משתדל לנוח בשבת. אני לא אדם דתי, אבל אני סוציאל דמוקרט - אני רוצה שכמה שפחות אנשים יעבדו בשבת כדי שיהיה להם יום מנוחה. מסתבר שיש עשרות אלפי אנשים שמכריחים אותם לעבוד שבעה ימים בשבוע, כולל שבת. אני רוצה שיהיה קנס על המעסיקים של 300%. ככה גם האמונה תצא נשכרת וגם המנוחה תצא נשכרת".

"תקשיב" פונה רוזנטל, "אני יהודי, אני לא קונה בשבת. אני יהודי חילוני, אבל זה היום מנוחה. כל אדם נורמלי זקוק ליום מנוחה. היהדות ציוותה עלינו שזה יהיה שבת, ואנחנו חיים במדינה יהודית אז שזה יהיה בשבת".

אתה מצפה שהסיעות החרדיות יתמכו בהצעת החוק שלך?

"מאוד. אני חושב שבגלל העיתונות החרדית הם יתקשו לתמוך, כי בעצם אתה נותן אישור לעבודה בשבת, בתשלום נרחב - אבל אתה נותן אישור. אני חושב שהסיעות החרדיות צריכות לפעול שהחוק הזה יעבור".

בשלב הזה חולף על פניו ח"כ יעקב אשר ורוזנטל פונה אליו: "הנה ח"כ יעקב אשר, תשאל אותו".

ח"כ יעקב אשר, אתם תתמכו בחוק של מיקי רוזנטל?

יעקב אשר: "אני הבטחתי לו שנעלה את זה היום בישיבת סיעה".

מיקי רוזנטל: "הנה, אתה רואה, דיברנו, אני מקווה שיתמכו".

חברי הכנסת רוזנטל ואשר בראיון ל"כיכר השבת"

אתה מדבר על העובדה שאתה רוצה לצמצם את העבודות בשבת, אז מדוע אתה לא תומך בחוק המרכולים?

"כי החוק הזה לא בא ממקום... הוא לא עוזר לאף אחד, הוא הרי לא ישנה את המצב. יש היום הרבה מאוד עסקים פתוחים בשבת, כואב לי, אבל החוק לא יפתור את זה. מה עם השטחים הבין עירוניים, שם החילול השבת הגדול, מדברים על ארבע חנויות או עשרים חנויות בתל אביב, זה לא העניין. העניין הוא אם אנחנו רוצים לצמצם את העובדות בשבת, אנחנו צריכים לפתור את זה ביחד".

"אני מעדיף שאנשים לא יעבדו בשבת", טוען רוזנטל ומדגיש, "אבל החוק שמציע דרעי, חוק המרכולים, הוא לא טוב, הוא עושה דבר אחד: מקדם את יאיר לפיד, הוא לא ימנע עבודה בשבת".

ההתנגדות שלך לחוק פוגעת ביחסים עם גפני?

"לא. אנחנו, יש דברים שהוא עושה ולא מקובלים עלי ויש דברים שאני עושה ולא מקובלים עליו, אנחנו מסכימים על רוב הדברים".

לסיום, לדעתך היה צריך להתקזז עם יהודה גליק?

"לא. לא. לא בגלל הנסיבות, ברמה האנושית הייתי מתקזז, אבל יש אופוזיציה והיא נלחמת במה שחשוב לה. אם זה שאלה של חיים ומוות, זה סוג של חוק.ץ. אבל חוק השבת, מה קרה? אז דחו בשבוע, לא קרה שום דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר