קרב אוכל

השוטרים יקבלו כריכים קרים במקום חמגשיות

ההחלטה החדשה של האוצר על הקיצוץ לשטורים מסמנת מלחמה מול המשרד לביטחון פנים. גורמים המקורבים למשטרה טוענים כי מדובר בניסיון נקמה במשטרה (חדשות)

(צילום: פלאש 90)

אישור תקציב 2019 קרב, ובמשרד האוצר הוחלט על קיצוץ של 50 מיליון שקלים מתקציב המשטרה - קיצוץ שישפיע באופן ישיר על תקציב הארוחות של השוטרים, שבעקבות הקיצוץ יוותרו על החמגשיות שקיבלו עד היום בשטח ויאלצו להסתפק בכריכים קרים.

התוכנית, שהספיקה להגיע לאוזני בכירים במשטרה, כבר מעוררת תרעומת, ונראה שיתפתח עימות חריף בנושא בין האוצר לשר לביטחון פנים גלעד ארדן.

כזכור, לפני מספר חודשים השתלח ח"כ דודי אמסלם, בישיבה של ועדת הפנים, במשטרת ישראל ותהה מדוע השוטרים צריכים לאכול בחדר אוכל ייעודי: "למה שוטרים מקבלים חמגשיות? שיביאו סנדוויצ'ים מהבית". כעת המתקפה הופכת למציאות עבור השוטרים הנמצאים בשטח.

במשרד האוצר כבר הכינו מסמך שמתייחס להסדר הארוחות הממשלתי במשטרת ישראל, בו נכתב כי הוחלט לקצץ באופן דרסטי בתקציב הארוחות. "על מנת להתאים את תנאיהם של השוטרים לתנאים של יתר עובדי המדינה יש להחיל הסדר סבסוד ארוחות דומה להסדר במפורט בהסכם קיבוצי מיוחד לסבסוד ארוחות לעובדי שירות המדינה", נכתב.

למסך צורף הסבר ההחלטה "כיום שוטרים מקבלים סבסוד מלא של הוצאות ההסעדה שלהם. אולם מאחר שאין הבדל מהותי בין שוטרים לבין יתר עובדי המדינה, לרבות עובדים הנדרשים לסייר או עובדים בכל שעות היממה מבחינת היכולת לסעוד במסגרת העבודה, מוצע להחיל את הסדר סבסוד הארוחות במשטרת ישראל ובהתאם לבצע הפחתה בתקציב משטרת ישראל".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ששמע על ההחלטה התייחס אליה בכעס רב ואמר כי זו החלטה הזויה וקטנונית של האוצר, לדבריו "השוטרים שלנו פועלים יום וליל סביב השעון בכל רחבי המדינה, כולל בשבתות וחגים, ומסכנים את חייהם. אין להם ועד עובדים והם חייבים לשרת בכל מקום שמשימתם מחייבת אותם. לא אתן לפגוע בשוטרי ישראל שנמצאים כיום בחזית המאבק בטרור ואלחם נגד החלטה זו".

גורמים המקורבים למשטרה טוענים בתוקף כי זה נסיון נקמה במשטרה "זה נראה כמו נקמה במשטרה על הפעילות שלה זה לא יעבור בקלות ותהיה כאן מלחמה. מישהו מנסה לפגוע במשטרה".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך פנה מוקדם יותר היום לראש אגף התקציבים במשרד האוצר בכדי לבקש הבהרות בנושא הצעת המחליטים, אשר נועדה לפגוע בתנאי השירות של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל.

ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, מר שאול מרידור, התחייב בפני מפכ"ל המשטרה כי הדברים יידונו בין הצדדים, תוך התחייבות של משרד האוצר להימנע מצעדים חד צדדיים ולהגיע להסכמה בעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר