בעוד עשרה ימים

סגן הנשיא, מייק פנס, יגיע לישראל בקרוב

לאחר שביקורו נדחה כבר פעמיים, סגן הנשיא האמריקאי, מייק פנס, יגיע לישראל בעוד עשרה ימים, בביקור שיתחיל במצרים ולאחר מכן בירדן שם יפגוש את המלך עבדאללה (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מייק פנס ונתניהו בפגישתם הקודמת (צילום: לע"מ)

לאחר כמה דחיות ועיכובים: הבית הלבן הודיע הערב (ב') שסגן נשיא ארה"ב מייק פנס יגיע בהמשך החודש למזרח התיכון ויבקר במצרים, ירדן וישראל. פנס אמור היה להגיע לאזור כבר בחודש שעבר, בעקבות ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל, אך ביקורו נדחה כמה פעמים בשל הצבעות חשובות בקונגרס האמריקאי.

בהודעת הבית הלבן נמסר כי פנס ימריא למזרח התיכון ב-19 בינואר, ויסיים את הביקור ב-23 בינואר. הוא יתחיל את ביקורו בקהיר, בפגישה עם נשיא מצרים א-סיסי. בירדן ייפגש סגנו של דונלד טראמפ עם המלך עבדאללה. לאחר מכן יגיע לביקור של יומיים בישראל, וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא ראובן ריבלין. הוא ינאם בכנסת, ויבקר בכותל המערבי ובמוזיאון יד ושם.

כזכור, על פי הדיווחים, ביקש פנס לערוך בכותל המערבי מסיבת עיתונאים אך רב המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ' התנגד וטען כי אין זה מן הראוי לקיים אירוע כזה במקום קדוש.

"בהוראתו של טראמפ, סגן הנשיא מגיע למזרח התיכון כדי להדגיש שוב את המחויבות שלנו לעבוד עם בעלות הברית של ארה"ב באזור, כדי לנצח את ההקצנה שמאיימת על הדורות הבאים", מסרה אליסה פראח, אחת הדוברות של סגן הנשיא. היא הוסיפה שפנס מתכנן לשוחח עם מנהיגי מצרים, ירדן וישראל על "דרכים להיאבק יחד בטרור ולשפר את הביטחון הלאומי שלנו".

בביקורו הראשון במזרח התיכון כסגן נשיא ארה"ב לא צפוי פנס להיפגש עם בכירים פלסטינים, שזעמו על ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל וביטלו פגישות מתוכננות עם סגן הנשיא. לפני הכרזתו של טראמפ הנשיא הפלסטיני אבו מאזן אמור היה לפגוש את פנס בבית לחם, אך ביטל את הפגישה במחאה על ההכרזה, צעד שישראל אמורה להיות מרוצה ממנו שכן הוא מצביע על חוסר רצונם של הפלסטינים לקדם את התהליך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר