פרסום ראשון

הנתונים נחשפים: כך דרדר לסרי את הסטטוס קוו באשדוד

דו"ח המתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת" חושף כי מאז החל לסרי חובש הכיפה לכהן כראש עיריית אשדוד ניכרת אוזלת יד באכיפת חילולי השבת עליה דרמטית במספר העסקים שנפתחו בשבת (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי (צילום: פלאש 90)

מאבק השבת באשדוד שנמצא בימים אלה בשיאו, פרץ כתוצאה מדו"ח חריף שהפיצו עסקני שבת באשדוד ואשר מוכיח את הדרדור החמור בשמירת השבת במרחב העירוני, כתוצאה מאוזלת ידה של העירייה ומחוסר האכיפה.

על פי הדו"ח שמתפרסם ב"כיכר השבת" בפרסום ראשון, מאז החל לסרי חובש הכיפה לכהן כראש עיריית אשדוד ניכרת אוזלת יד מכוונת באכיפת חוקי העזר, ובמקביל לירידה דרסטית בחלוקת דו"חות ובאופן ישיר ניכרת עליה דרמטית במספר העסקים שנפתחו בשבת.

הנתונים מהדו"ח החדש

כך, מאלפי דו"חות בשנה, ירדו באגף הפיקוח ל-600 דו"חות בלבד. ובהשוואה מזעזעת, מעשרות עסקים בלבד שהיו פתוחים בשבת בתחילת כהונתו של לסרי, ל-232 עסקים שמחללים כיום את השבת בריש גלי, ללא שתופעל נגדם אכיפה עירונית.

הדו"ח, שמתבסס על נתוני הפיקוח העירוני ועל מכתב ששלח לפני כשבועיים עו"ד אורי ישראל פז, מי שהגיש לפני כשנה את עתירת הסוחרים נגד העירייה - מציג את נתוני הדו"חות למול מספר העסקים בטבלה שמוצגת כאן בפרסום ראשון ושמראה כי ככל שהרפתה העירייה את לחץ הפיקוח כך עלה מספר העסקים שנפתחו בשבת.

בעקבות הדיווחים על החרפה בחילולי השבת בעיר אשדוד בשנים האחרונות, זאת בעקבות פתיחתם של מרכזי קניות ופעילויות פנאי בשבתות וחגים, שגוררים אחריהם עסקים נוספים - יצאו עסקני שבת בעיר אשדוד למאבק למען חיזוק שמירת השבת בעיר.

בעקבות הידיעות על חילולי השבת ההולכים וגוברים הגיע אמש (ראשון) כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג, המנהיג החסידי הבולט באשדוד, אל מעונו של כ"ק מרן האדמו"ר מגור בירושלים, על מנת לדון איתו במציאת פתרונות לעצירת חילולי השבת.

הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס והרבי מפיטסבורג (צילום: יהושע פרוכטר)

ל"כיכר השבת" נודע כי בפגישה השתתף גם מזכיר הוועדה למען השבת, הרב יצחק גולדקנופף, ובה הוחלט על הקמת וועדה מיוחדת שתבחן את צעדי עיריית אשדוד בסוגיית השבת.

בוועדה יהיו חברים כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג, הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס, רבם של חסידי גור באשדוד, והרב יצחק גולדקנופף.

בנוסף הועבר מסר לראש העיר כי מצפים שיפעל במלוא הרצינות לאכיפת החוק ולשמירת הסטטוס קוו ועצירת חילולי השבת המתרבים, תוך שימוש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשות העירייה.

ל"כיכר השבת" נודע כי יש כוונה לשכור עו"ד מיוחד לשם ניסוח מחדש של חוק העזר העירוני. לדברי גורמים אשדודים, שכרו של העו"ד יעמוד על כרבע מיליון שקלים לחודש. אולם, עסקני שבת באשדוד תמהו על סכום העתק ושאלו מדוע לא ייקחו את עו"ד אורי פז שכבר מצוי עמוק בסוגיה כמי שהגיש את העתירה נגד עיריית אשדוד בעניין תת האכיפה של שמירת השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר