נשות המהפכה: הנשים החרדיות שמובילות את השינוי בדיגיטל

בלוגריות האופנה, מובילות דעת הקהל, מגישות סרטוני המוטיבציה, האמונה ופרשת השבוע - הן רק חלק מקבוצה של ממש שנוצרה כאן בשנים האחרונות: הנשים החרדיות שמובילות את מהפכת הדיגיטל (מאמע)

מאמע | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מבט קצר סביב יגלה לכן שאנחנו נמצאות לא פחות מבמהפכה של ממש בעולם הדיגיטל.

תמונות נשים הינן עדיין אמנם כמעט מחוץ לתחום במדיה החרדית: בעיתונים, שלטי חוצות, פרסומות וכדו'. אבל דוגמא שמוכיחה עד כמה המהפכה עוצמתית, ניתן לראות במקרה הבא:

לאחר פיגוע התופת הנורא שאירע במערכת העיתון "שארלי אבדו" תועדו מנהיגי העולם כשהם מובילים את צעדת התמיכה שהתקיימה בפריז לאחר האסון. התמונה זכתה לסיקור נרחב בכל רחבי אירופה ובעולם כולו, ולא פסחה על כלי התקשורת של המגזר החרדי. גם בעיתון "המבשר" פורסמה התמונה, אך עם שינוי קטנטן: קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראשת ממשלת דנמרק דאז הלה ת'ורנינג שמידט נעלמו מהתמונה באורח פלא, או שלא.

הצנזור הבולט הנ"ל גרר אחריו תגובות זועמות ביותר, שלא הועילה לתדמית הציבור החרדי, אך לצערנו, הוא לא זר לנו, אזכור של נשים בתמונות בעיתונות החרדית המודפסת יגיע תמיד ברמזים בלבד, בתמונות פרחים, כלים, שמלות, נעליים ועוד פריטים כפרי דמיונו של העורך התורן, אולם בשום אופן לא בצורה ממשית.

מנגד, בעולם הדיגיטל - באתרים ייעודיים לנשים חרדיות וברשתות החברתיות התהוותה לה מהפכה בתחום. ברשתות החברתיות ביניהן אינסטגרם ופייסבוק תוכלו לראות נשים חרדיות בפרונט, ללא כל מורא, או התנצלות, אלא בגאווה ובחיוך רחב.

בעידן דיגיטלי בו כל תיכוניסטית שניה מתהדרת בחשבון אינסטגרם בעל כמות עוקבים לא מבוטלת, כשכל מי שיש לה קצת מה להגיד מיד מעדכנת ומשתפת את אשר על ליבה, בשילוב תמונות מלאות חיים, קשה לומר שלא התקדמנו מהעבר המדחיק.

הבולטות שבהן הן הבלוגריות החרדיות, המאפרות, המסרקות או סתם מובילות דעת קהל, כל אלו הנוטות לפקוד השקות כמעט מדי יום ביומו, להצטלם עם מוצרים שקיבלו, לפרסם אותם ולתרגם את התמונות למזומנים.

אלו הפכו לקבוצה של ממש, מגובשת ועקבית, המפרסמות מדי יום ביומו תמונות וסרטונים מחייהן ומעבודתן. הן צברו להן לא מעט מעריצות הרואות בהן דמות לחיקוי ומחכות לכל מוצא פיהן.

בהיבט המקצועי בתחומי הטיפול השונים - רואים גם את מהפכת הלימוד ורכישת כלים להתפתחות אישית ומקצועית, סרטוני מוטיבציה והתאגדויות וירטואליות ללימוד יומי, פרשת שבוע, מוסר, אמונה ועוד.

המהפכה בשימוש הדיגיטלי לנשים בכלל ולנשים חרדיות בפרט, מהווה מקור סיוע ולמידה בכל נושא הנוגע לאישה מול כל תחום בו היא מבקשת מענה.

אם את 'האחת' ותעשי שימוש דיגיטלי מושכל, תמצאי את עצמך במרחב הווירטואלי עומדת מול שימושים דיגיטליים רבים שסייעו לך להתפתח בתחומים שונים כגון: עסקים, חינוך, תרבות, פנאי, סטייל ואפילו רכישות אינטרנטיות שונות. את מוזמנת לשלוח לנו את הסיפורים שריגשו, שידרגו, סייעו והעניקו לך תובנה או כלי משמעותי שקידמו אותך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית