חוק המרכולים

ח"כים חרדים: "לראשונה יותר חילולי שבת"

חוק המרכולים יעלה הלילה להצבעה שנייה ושלישית אך לא כל חברי הכנסת החרדים מרוצים וחלקם טוענים כי החוק בעייתי במיוחד לאור העובדה שהוא מתיר חילולי שבת רשמית (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

במליאת הכנסת החל הערב (שני) הדיון על חוק המרכולים המרוכך, דיון שיימשך עד שעות הלילה המאוחרת ויסתיים בהצבעה שתימשך כשעתיים.

בשעות האחרונות חברי הכנסת החרדים מנסים לצמצם את הביקורת החילונית על החוק ולטעון כי החוק לא עושה שינוי מהותי במצב הקיים ורק משמר את מה שבג"צ לקח מסמכות שר הפנים.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסביר בישיבת הסיעה הסגורה לחברי הכנסת של הליכוד, שאין בחוק משהו אמיתי אלא רעש.

בינתיים ניתן לשמוע גם חברי כנסת חרדים שמותחים ביקורת פנימית על ההתנהלות סביב החוק.

"לראשונה החרדים יצביעו בעד חילול שבת" אומר ח"כ בש"ס: "תמיד לא הסכמנו להצביע על חוק שמתיר בפועל חנויות נוחות, תחנות דלק, מסעדות. לא היה דבר כזה מעולם. לא מצליח להבין את ההתנהלות. אם הייתי יכול הייתי נמנע".

גם ח"כ ביהדות התורה אומר דברים דומים: "להגיד את האמת? לא מרוצה מהחוק הזה. הוא ריק ומתיר דברים שלא היו. אבל זה מה שיכולנו להשיג כנראה. יכול להיות שהיה עדיף לא לחוקק".

מנגד, ח"כ אחר אומר: "יש כאן משהו מרכזי שזה למתוח קו לחילולי השבת. היינו חייבים. דרעי עושה את העבודה במסירות נפש למרות כל הביקורת והנזקים הפוליטיים. פועל לשם שמיים ועל זה מגיע לו את כל הקרדיט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר