החרגת חנויות הנוחות מחוק המרכולים

גפני נמנע בהצבעה וספג אש מש"ס: 'אנחנו גוי שבת שלך?'

ההצבעה על חוק המרכולים חודשה הבוקר לאחר הטעות של חברי קואליציה שהצביעו בעד הסתייגות האופוזיציה • מהומה פרצה בין ח"כ גפני לש"ס לאחר שנמנע על החרגת חנויות הנוחות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בטבת תשע"ח | 09.01.18
גפני, כהן ומרגי במליאת הכנסת, הלילה (צילום: יונתן סינדל / Flash90)

שעות לפני שהדיון על חוק המרכולים החל במליאת הכנסת, בקואליציה הבינו שהם נמצאים עם רוב מצומצם מאוד, אך למרות זאת - החליטו לקיים את ההצבעה. ואכן, במהלך ההצבעה על החוק, חברי קואליציה הצביעו בטעות בעד הסתייגות של ח"כ איציק שמולי המחריג את מכירת כלי מטבח מהחוק.

מי שטעו ולא הצביעו היו השר יואב גלנט וסגן השר אלי בן דהן. החרדים הודיעו כי לא יסכימו לשום פשרה ודרשו לכנס את ועדת הפנים בכדי לתקן את החוק. לאחר ויכוחים במליאת הכנסת, החליט יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם לבקש מהכנסת להפסיק את ההצבעות בכדי לכנס את הוועדה, ואכן ההצבעה הופסקה ונדחתה בשעתיים לפחות.

ועדת הפנים התכנסה ודחתה מחדש את ההסתייגויות. מעט לאחר השעה 07:00, לאחר שחברי הכנסת החרדים והדתיים קיימו תפילת שחרית חודשה ההצבעה במליאה.

בינתיים, במליאת הכנסת, התרחשה דרמה פנים חרדית. ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה', נמנע בהצבעה על החרגת חנויות הנוחות בתחנות הדלק מהחוק וחברי הכנסת של מש"ס זעמו עליו.

סגן השר איציק כהן צעק לעברו: "אני גוי שבת שלך?, חצוף!". ח"כ יעקב מרגי זעם גם הוא וצעק לעברו: "תתבייש". העיתונאי יקי אדמקר דיווח כי לאחר מכן גפני התנצל בפני חברי הכנסת החרדים והסביר כי זו הייתה הצבעה ברגע של חולשה.

כזכור, בתחילת השבוע הסכימו החרדים להחריג את חנויות הנוחות בתחנות הדלק מחוק המרכולים, מה שגרר ביקורת פנימית למהלך שכן מדובר בפעם הראשונה שהחרדים מצביעים בעד חוק שיתיר בפועל חילולי שבת.

אמש דווח ב"כיכר השבת" כי חברי כנסת מש"ס ויהדות התורה התבטאו נגד חוק המרכולים. אחד מחברי הכנסת בש"ס אמר כי "לראשונה החרדים יצביעו בעד חילול שבת, תמיד לא הסכמנו להצביע על חוק שמתיר בפועל חנויות נוחות, תחנות דלק, מסעדות. לא היה דבר כזה מעולם. לא מצליח להבין את ההתנהלות. אם הייתי יכול הייתי נמנע". כאמור, ח"כ גפני נמנע בהצבעה ולבסוף התנצל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר