המורדים מדווחים

חיל האוויר הישראלי תקף מחסני נשק של חיזבאללה

מקורות המזוהים עם המורדים הסוריים דיווחו כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה מחסני נשק בסוריה. בישראל, כנהוג בשנים האחרונות, לא מתייחסים לדיווח הסורי (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אחד מהתקיפות הקודמות שיוחסו לישראל, ארכיון (צילום: תקשורת סורית)

הרשתות החברתיות בסוריה דיווחו כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה (שלישי) בסיס של צבא אסד מזרחית לדמשק. לפי הדיווחים, היעד היה בדומה לפעמים הקודמות בהן יוחסה תקיפה לישראל - מחסנים של אמצעי לחימה.

לעומת זאת במרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווחו כי יעד התקיפה הישראלית בפרברי דמשק היה מחסני אמל"ח של ארגון חיזבאללה. לאחר התקיפה אירעו פיצוצי משנה והתפתחה שריפה באתר, מה שגרם לנזק מהותי ברכוש. עד כה אין פרטים על הרוגים או פצועים עקב התקיפה.

הדיווחים, של מקורות המזוהים בעיקר עם המורדים הסורים, טענו כי מדובר בבסיס בעיר אל-קוטייפה הממוקמת מזרחית לבירה דמשק ובסמוך לרכס הרי הקלמון. בכמה ציוצים בטוויטר נטען כי היעד היה מחסנים של אמצעי לחימה. רמת האמינות של דיווחים אלו אינה גבוהה, במיוחד לאור העובדה שישראל אינה מגיבה או מתייחסת לשמועות מסוג זה.

מאוחר יותר הודיע צבא סוריה כי צה"ל תקף יעד בפרברי דמשק באמצעות טילים ששוגרו מהאוויר ומהקרקע. "חיל האוויר הישראלי שיגר בסמוך לשעה 02:40 לפנות בוקר כמה טילים מעל לשטח לבנון לעבר אזור אל-קוטייפה בפרברי הבירה דמשק. מנגנוני ההגנה האווירית שלנו הגיבו ופגעו באחד המטוסים", התרברב הצבא הסורי.

עוד נטען בהודעת הצבא הסורי כי "בשעה 03:04 שוגרו פעם נוספת שני טילי קרקע-קרקע מאדמת הגולן הכבוש, שאותם יירטו מערכות ההגנה האווירית שלנו. בשעה 04:15 שיגר האויב ארבעה טילים מטבריה, שגם אותם יירטו מערכות ההגנה האווירית שלנו. חלקי ההריסות של אחד הטילים נחתו בסמוך לאחד מהמוצבים הצבאיים מה שגרם לנזק ברכוש".

צבא סוריה אומר כי "התוקפנות הזו מוכיחה מחדש כי ישראל תומכת בארגוני הטרור החמושים בסוריה, בניסיונם הנואש להעלות את המורל שלהם לאור התבוסות שלהם בחרסתא ואל-רוטה א-שרקיה בפרברי הבירה דמשק. זאת לצד הנצחונות המוחצים של צבא סוריה באידליב. המפקדה הכללית של צבא סוריה מזהירה מחדש מפני ההשלכות החמורות של פעולות תוקפניות מסוג זה, ומטילה על ישראל את האחריות המלאה לצעדיה. אנו מוכנים תמיכה להתמודד עם התקיפות האלה ונמשיך את המלחמה נגד ארגוני הטרור. נקטע את זרועות הטרור של ישראל ונשיב את הביטחון והיציבות לכל אדמות סוריה".

בשנים האחרונות ביצעה ישראל על פי מקורות זרים תקיפות רבות בסוריה שרובן כוונו לעבר שיירות נשק שיועד לחיזבאללה. לפני כחודש דיווחו כלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד שחיל האוויר שיגר טילים לעבר מכון מחקר באזור ג'מראיא שממערב לדמשק.

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה כי "מערכות ההגנה האווירית הדפו תוקפנות ישראלית ויירטו 3 טילים שכוונו לעבר אחד מהאתרים הצבאיים שלנו. מקור יודע דבר מסר כי התקיפה נערכה בשעה 23:30". דיווח זה היה חריג לאור ההודאה של המשטר עצמו בתקיפה על מתקניו.

כמה ימים קודם לכן דיווחו כלי תקשורת ערביים שישראל תקפה בסיס איראני באזור העיר אל-כיסווה, הנמצאת כ-15 ק"מ דרומית-מערבית לבירת סוריה, דמשק. לפי הדיווח, ששוב לא אומת, שני טילים נורו ואחד מהם יורט על ידי מערכת ההגנה האווירית הרוסית "פנציר S-1".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר