חוזר למשרד הבריאות

"חוק ליצמן" אושר בקריאה ראשונה; האופוזיציה: "שוחד פוליטי"

יעקב ליצמן התפטר מתפקידו כשר הבריאות בשל חילולי השבת ברכבת. הבוקר, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חזרתו למשרד כסגן שר. באופוזיציה תקפו: "שחיתות" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יעקב ליצמן (צילום: אלכס קולומויסקי - פלאש 90)

יעקב ליצמן התפטר מתפקידו כשר הבריאות בעקבות חילולי השבת בעבודות הרכבת. הבוקר (שלישי) אישרה מליאת הכנסת את 'חוק ליצמן' שיאפשר את חזרתו למשרד הבריאות בתפקיד סגן שר.

שרת המשפטים איילת שקד הציגה את הצעת החוק וסקרה בין היתר את הסמכויות שיורשה על פי ההצעה שר להעביר לסגנו, בין היתר סגן השר יהיה רשאי לקדם ולהפיץ תזכירי חוק ממשלתיים לענייני משרדו, לחתום על מינויים שהסמכות למנותם הועברה אליו ועוד.

לדברי השרה שקד, ההצעה לא משנה את "המבנה המשטרי הבסיסי שמבחין בין תפקידו של שר כחבר הממשלה וכממונה על משרד לבין סגן שר המסייע בידי השר, אינו גורע ממעמדו ואחריותו של שר ואינו הופך את סגן השר לשר או לחבר ממשלה".

ח"כ תמר זנדברג אמרה בדיון כי "אנחנו עכשיו דנים על החלק השני של הקומבינה, השוחד הפוליטי שהביא כמעט להתפוררות הקואליציה והממשלה. אנחנו כאן חלק ממשחק, השכבות על הגדר ושכפוץ שלך אדוני רה"מ שהשלכת כאן טרור ואימה במטרה לשמר את הכיסא שאתה יושב עליו וכל שאר חברי הקואליציה, האמיצים מבניהם, מקסימום העזו להיעדר".

ח"כ עופר שלח תקף כי "סגן השר עוד מעט ליצמן חוגג עכשיו את ניצחונו על הממלכתיות הישראלית ועבורו ועבור שולחיו אין דבר עמוק מזה. לאורך כל השנים יהדות התורה לא רצתה שיהיה לה שר כי רבניה מזלזלים ולא מכירים בממלכתיות הישראלית, בשבילם המדינה הזאת היא לא יותר מפריץ שצריך לדון עליו או חמור שרוכבים עליו ליעדי הקהילה שלהם. הם יחגגו את הניצחון הזה עד עפר, עד שהממלכתיות והממשלה ישכבו לרגליהם עד למטה ועכשיו זה הסיבוב של המגף של סגן שר שלא צריך להישבע אמונים, שיקבל סמכות אבל לא את הסמכות שלכם".

ח"כ יאיר לפיד אמר בדיון כי "ליצמן מייצר לנו את הקומבינה של סגן שר שמתיימר להיות שר אבל הוא בעצם סגן, הסגן של עצמו. זה היה מצחיק אילולא הייתה תלויה בזה מערכת הבריאות, רק שבמערכת הבריאות יש בעיות רציניות וכשהיא תגיע לדיון בשולחן הממשלה אין שר, יש קומבינה. כל החבורה שיושבת פה ממול זוחלת מתוך תקווה שאולי יאפשרו לה להיות עוד 2 דקות ממשלה וקואליציה. כולם מגיעים לליצמן והוא מעיף אותם כמו זבובים. זה היה מצחיק יותר אילולא אזרחי ישראל היו עבדים של הקומבינה הזאת".

ח"כ מיכל בירן אמרה כי "ליצמן עשה סיבוב על כולנו, גם ההתפטרות שלו הייתה מגוחכת, כפייה דתית מהסוג הכי בזוי והכי מרחיק מהיהדות. על מה שעשה ליצמן במרכולים, בחוק הרכבת ועכשיו, מ שישלם הוא אזרחי ישראל".

ח"כ אורן חזן כינה את יאיר לפיד "חבר כנסת נעדר" שכן לדבריו אינו מגיע כמעט לכנסת ואמר: "אתה חי בסרט ואני מציע שמישהו מסביבתך ייקח סיכה ויפוצץ את הבלון. אתה חושב שאם תעמוד פה ותפיץ שנאת חינם פעם אחר פעם נגד הח"כים החרדים הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל תקושש כמה קולות? פה זה לא אולפן שישי. פה צריך לשבת על הכיסא ולעבוד למען אזרחי ישראל".

ח"כ איציק שמולי אמר כי "יש פה רמיסה נוספת של בית המשפט העליון שקבע שמה שהכנסת עושה זו תועבה. כל מה שחשוב כרגע לקואליציה זו הישרדותה שלה ולאשר את ההצעה הזו שהיא שוחד פוליטי כדי שהיא תוכל לשרוד שבוע נוסף".

בסופו של דבר ההצעה אושרה ברוב של 65 ח"כים לעומת 35 מתנגדים והיא תועבר לוועדת החוקה לקראת ההצבעה בקריאה שניה ושלישית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר