הערכות בוושינגטון

הנשיא טראמפ ייחקר בקרוב על רוסיה גייט

דיווחים בוושינגטון שהחוקר רוברט מולר ירצה לחקור בקרוב את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בנוגע לחלקו בפרשה. עורכי דינו של הנשיא נערכים לכך ופועלים לתנאים מיוחדים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נושא הקשר בין טראמפ לרוסים ממשיך לעורר סערה בארה"ב ובוושינגטון כבר צופים כי החוקר המיוחד לנושא, רוברט מולר, יבקש לזמן את הנשיא דונלד טראמפ לחקירה. כהכנה לכך הצוות המשפטי של הנשיא דן במגוון האפשרויות לאופן החקירה, לרבות תשובות כתובות לשאלות במקום חקירה רשמית, כך עולה ממידע שמסרו שלושה מקורות לרשת NBC.

על פי הדיווח, עורכי הדין של טראמפ שוחחו עם חוקרי ה-FBI על חקירה אפשרית של מולר עם הנשיא, כחלק מפרשיית הקשרים המיוחסת לטראמפ בהתערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016.

אחד המקורות טען כי השיחות החלו לאחר האשמת פול מנפורט - מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ - בקשירת קשר נגד ארה"ב. הצוות המשפטי של טראמפ בדק את סטנדרט התשאול כמו גם את מיקום הראיון, את הנושאים שיעלו ואת הזמן. נבדקה גם האופציה שטראמפ יעביר תצהיר שבו הוא מתחייב כי לא עסק בקשירת קשר עם גורמים רוסיים, אך לא ברור עדיין האם תצהיר שכזה קביל מבחינה משפטית.

בהצהרה לחדשות NBC אמר עורך הדין של טראמפ, ג'ון דאווד: "הבית הלבן אינו מגיב על התקשורת עם ה-OSC (משרד היועץ המיוחד), מתוך כבוד ל-OSC. הבית הלבן ממשיך את שיתוף הפעולה המלא עם המשרד במטרה להקל על פתרון מהיר ככל האפשר".

הסנגור הפלילי הנודע אלן דרשוביץ, כינה את מהלכי הצוות של טראמפ "משחקי משחקים" והוסיף כי "זה מה שכל סנגור פלילי היה עושה". דרשוביץ אמר: "אף פעם לא הייתי נותן לתביעה לראיין את הלקוח שלי, אבל אני לא מייצג את נשיא ארה"ב. נשיאים לא שמחים להשתמש בזכות השתיקה, כך שזה נראה לי מהלך הגיוני".

בתוך כך, הספר "אש וזעם" שנכתב על טראמפ ממשיך לעורר תגובות מכל הקשת הפוליטית. הספר מציב סימן שאלה גדול לגבי כשירותו המנטלית של הנשיא לכהן בתפקיד. בספר נכתב כי הנשיא לא הצליח לזהות מכרים ותיקים במועדון שלו במאר-א-לאגו וכי הוא חוזר מילה במילה על סיפורים שהוא מספר בהפרש של דקה או שתיים. הבית הלבן כינה פרסומים אלו "חסרי בושה", ובכל זאת בעקבותיהם החליט הנשיא ללכת לבדיקות מקיפות כדי לקבל אישור לטענתו כי הוא כשיר למלא את התפקיד.

טראמפ ייבדק ביום שישי הקרוב בבית־חולים צבאי בוושינגטון על ידי אותו רופא שעשה בדיקות תקופתיות לאובמה. הוא יישאל שאלות אישיות לגבי הרגלי השינה שלו ויעבור בדיקות מקיפות. הדו"ח הרפואי יהיה פומבי, אולם טראמפ יהיה רשאי למחוק ממנו סעיפים שלא ירצה לחלוק עם הציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר