פרסום ראשון

פתח תקווה: בכירי הרבנים החרדים בגיבוי לרב העיר הרב מיכה הלוי

רבני פתח תקווה חתמו על מכתב מיוחד בו הם נותנים גיבוי נחרץ ומחזקים את ידי רב העיר הגאון רבי מיכה הלוי בפעולותיו לחיזוק הכשרות על ידי הפרדת "זיקת משגיח-מושגח" (חדשות)

הגר"י רוזן עם הרב מיכה הלוי (צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון: עם כניסתו לתוקף של "ניתוק זיקת משגיח-מושגח", בכירי רבני הציבור החרדי בפתח תקווה מתייצבים לצידו של רב העיר, הגאון רבי מיכה הלוי במכתב גיבוי נחרץ.

על המכתב, שנכתב ביוזמתו של ראש ישיבת "אור ישראל", הגאון רבי יגאל רוזן, חתמו הרבנים הגאונים רבי שלמה גוטפריד, רבי אפרים פישל מוטצען, רבי יקותיאל רוזנבאום, רבי בן ציון רוזנברג, רבי מרדכי רבינוביץ, רבי ישראל גרינברגר, רבי צבי אלימלך הורוביץ, רבי משה פינטו ראש ישיבת 'פאר משה' ורבי מיכאל שוהם.

"באנו לחזק את ידיו של רב העיר, הרב מיכה הלוי שליט"א, בפועלו החשוב למען שיפור מערכת הכשרות בפתח תקווה לטובת הנסמכים על מערכת זו", נכתב במכתב בתמיכה.

מכתב הרבנים

הרבנים הוסיפו וכתבו בשבחו של רב העיר כי "ידיו אמונה בחיזוק חומת הדת ברחבי העיר" והתייחסו באופן ספציפי לתיקון הנוכחי בקביעה כי "אף עתה הוסיף ופעל להסיר מכשול מדרך עמי".

כזכור, בימים האחרונים החלה המועצה הדתית והרבנות פתח תקווה, בראשותו של הרב הלוי, ביישום "ניתוק זיקת משגיח-מושגח", המהלך נועד להפסיק את המצב הקיים ולפיו המשגיח בבית העסק מקבל את שכרו באופן ישיר מבעל העסק עליו הוא משגיח.

בחוות דעת הלכתית שפרסם הרב הלוי נקבע כי צורת ההעסקה שהייתה קיימת עד כה הופכת למעשה את המשגיח ל"נוגע בדבר" ובכך מרופפת את יסוד הנאמנות שעליו מושתתת השגחת הכשרות.

הגאון רבי מיכה הלוי (צילום: יעקב כהן)

ברבנות הראשית ובמועצה הדתית פתח תקווה פנו במשך החודשים האחרונים לעסקי המזון בעיר להסדיר את הנושא על ידי מעבר להעסקת המשגיח באמצעות חברה אשר זכתה במכרז לניהול העסקת המשגיחים תחת הרבנות, והבהירו כי הדבר נדרש הן מבחינה הלכתית והן מבחינה חוקית.

מכתב הרבנים הנוכחי מצטרף למכתב עליו חתמו עשרות רבני קהילות ובתי הכנסת בכל רחבי פתח תקווה, מה שמדגיש את הקונצנזוס הרבני חוצה המגזרים סביב המהלך.

הרבנות פתח תקווה קוראת לציבור הרחב להקפיד כי בכל רכישה או הזמנה בעסקי המזון בעיר על כך שתעודת הכשרות של הרבנות הינה ברת תוקף, ובכך לסייע בסיום המהלך החשוב.

בהודעה שפרסמה הרבנות לציבור הובהר כי "תעודת כשרות שאיננה בתוקף, משמעותה שעסק זה טרם הסדיר את "ניתוק זיקת משגיח-מושגח" כנדרש על פי ההלכה והחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר