פיגוע קשה בשומרון

אב לשישה: הרב רזיאל שבח הי"ד נרצח בפיגוע בשומרון

הרב רזיאל שבח, אברך ואב לשישה, נרצח הערב בפיגוע הירי בשומרון. כוחות צה"ל מנהלים מרדף אחר המחבלים שביצעו את הירי - ונמלטו; צירים נסגרו. מתנדב שיחזר: "הרכב כולו רוסס" (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בטבת תשע"ח | 09.01.18
זירת הפיגוע (צילומים: תיעוד מבצעי מד"א)

הרב רזיאל שבח הי"ד, אב לשישה, נרצח הערב (שלישי) בפיגוע ירי בכניסה ליישוב חוות גלעד בשומרון. הוא קיבל טיפול ראשוני בזירה כשמצבו קשה מאוד, ולאחר מכן פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים מאיר בכפר סבא, שם למרבה הצער נקבע מותו.

ח"כ בצלאל סמוטריץ סיפר על הנרצח: ‏"שכן. מכר. תלמיד חכם. אב לשישה ילדים. קדוש. נשם לידי את נשימותיו האחרונות. קרבן נוסף על מזבח ישוב הארץ בתהליך קשה של גאולה. ערב קשה אבל לא נכנע ולא נחלש. נמשיך להיאחז באדמת ארץ הקודש במסירות ובדבקות. ה' ייקום דמו וישלח לכולנו נחמה".

הנרצח, הרב רזיאל שבח הי"ד (צילום משפחתי)

אשתו של שבח אמרה ששעה שהייתה בדרכה לבית החולים: "הוא התקשר אליי ואמר לי 'ירו בי, תזמיני אמבולנס'. אני מזועזעת ונסערת מהקלות שבה יורים בנו ככה".

כוחות צבא מנהלים מרדף אחר המחבל, או המחבלים, שככל הנראה ביצעו את הירי מרכב חולף. במסגרת המרדף, סגרו הכוחות צירים והציבו מחסומים באיזור שכם. מתן משולם, חובש ב"איחוד הצלה" סיפר כי "רכב שהגיע ממול ריסס בירי את רכבו של ההרוג. כשהגענו אליו הוא היה מעורפל הכרה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ, היה סמוך למוקד הפיגוע וסיפר על כך: "דם יהודי אינו הפקר! מספר רכבים לפניי, על ציר גלעד, פיגוע נורא עם תוצאות קשות. עצרנו להגיש עזרה ראשונה וכעת חוזר הביתה. מציאות בלתי סבירה של תת אדם שבא לזרוע הרס. אדוני שר הביטחון זה חייב להיפסק! הנחה את כוחות הביטחון לפעול ביד קשה! הבהר לפלסטינים שעל כל פעולה כזאת הם ישלמו מחיר יקר".

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

דובר מד"א זכי הלר מסר: "בשעה 20:05 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על ירי לעבר רכב בציר 60 סמוך לחוות גלעד בשומרון. מדיווח ראשוני, חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ומפנים לבית חולים מאיר פצוע קשה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר הערב בעקבות הפיגוע: "מזעזע שהמחבלים מרגישים בנוח לירות באזרחים חפים מפשע. עם זאת אני רוצה להעביר מסר ברור לאויבינו. אנחנו לא נכנע לטרור. אנחנו בוחרים בדרך החיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר