"מכר את השבת"

ברוב קולות: ועדת החוקה אישרה את 'חוק ליצמן'

ועדת החוקה אישרה את 'חוק ליצמן' שיאפשר את חזרתו למשרד הבריאות גסגן שר, החוק יעלה להצבעה במליאה ביממה הקרובה. גרמן תקפה ומקלב הגן על ליצמן (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
סגן שר במעמד שר. יעקב ליצמן ( צילום: תומר נויברג / Flash90)

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) לקריאות שנייה ושלישית את 'חוק ליצמן', חוק שיאפשר למנות את יעקב ליצמן לתפקיד סגן שר במעמד שר במשרד הבריאות. התיקון ייכנס לתוקף מיד עם אישורו בכנסת. התיקון התקבל ברוב של 8 ח"כים מול 5 מתנגדים.

באשר לדיון במליאת הכנסת, לפי מספר ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק, הרי שהדיון במליאה יכול להימשך עד 24 שעות רצופות. בינתיים, הרשימה הערבית המשותפת החליטה להימנע בהצבעה בשל ההערכה לתיפקודו של ליצמן במשרד הבריאות.

הצעת החוק מאפשרת להאציל סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר לידי סגן שר במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר, למעט האצלת סמכויות להתקנת תקנות וצווים הנובעים מהיותו שר. התיקון לא ישנה את המצב הקיים לפיו סגן שר לא יכול להשתתף בהצבעות ובהחלטות ממשלה או להיות חבר בוועדת שרים. השר יוכל לחזור ולבטל את האצילה בכל עת.

יו"ר הוועדה ח"כ סלומינסקי אמר בדיון: "החוק ישפר את המצב במובן שהוא נותן יותר סמכויות לסגן שר הבריאות במשרד חשוב מאין כמוהו".

שרת הבריאות לשעבר, ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) תקפה ואמרה: "ליצמן מכר את השבת בנזיד עדשים והממשלה הלכה עם זה". ח"כ אלעזר שטרן האשים: "אתם מחזקים את האנטישמים שאומרים שמה שמעניין את היהודים זה רק כסף".

ח"כ אורי מקלב מ'דגל התורה' יצא להגן על ליצמן ותקף את חברי האופוזיציה: "האם בעוד משרדים ממשלתיים אין סגני שרים? מה הצביעות הזו?".

ח"כ יואל חסון הגיב לו: "ההתנגדות שלנו היא לא נגד ליצמן אלא נגד התהליכים שאתם מנסים להעביר פה בחיפזון".

יועמ"ש הוועדה עו"ד בליי הדגיש כי "התיקון לא מכשיר את היותו סגן שר במעמד שר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר