המוחים הושתקו

הלווית הרב רזיאל שבח הי"ד; בכי וקריאות לנקמה • צפו

מאות בני אדם משתתפים כעת בהלוויתו של האברך שנרצח אמש בפיגוע הירי סמוך לביתו שבחוות גלעד. חלק מהמשתתפים הבוכיים פרצו בקריאות "נקמה" • צפו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קריאות ה"נקמה" במהלך ההספד (צילום: חיים אטיאס)

בשעה זו החלה בחוות גלעד שבשומרון הלווייתו של הרב רזיאל שבח הי"ד, שנרצח אתמול בפיגוע הירי בסמוך ליישובו. בהלוויה נוטלים כעת חלק מאות בני אדם.

בהלוויה משתתפים גם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, רבה הספרדי של ירושלים הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר, שר החינוך נפתלי בנט ושר החקלאות אורי אריאל.

לא רחוק מחוות גלעד, עמדו במשך דקות ממושכות פורעים פלסטינים ויידו אבנים, בניסיון לפגוע בישראלים העושים את דרכם להלוויה.

יצויין, כי במהלך הספדו של בנט נשמעו קריאות לנקמה מכיוון כמה מהמשתתפים, כך גם בדבריו של אחד המספידים, וראש מועצת שומרון יוסי דגן דרש מהמוחים להפסיק זאת.

הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו ציין בהספדו את מידת הכרת הטוב שהייתה לנרצח והקריא מייל תודה שהוא שלח לעובדות הרבנות הראשית לאחר שקיבל את הסמכתו לרבנות.

יעל שבח, אלמנת הנרצח, ליד גופתו (צילום: עמית שאבי, ynet)
יעל שבח, אלמנת הנרצח, ליד גופתו (צילום: עמית שאבי, ynet)

שר החקלאות אורי אריאל אמר בנאומו: "ראש הממשלה, בידינו האפשרות להחיש את הפעולות האלה ויש לעשות את זה עוד היום. לא היינו צריכים להגיע לרגע הזה. משהגיע, הוא מחייב את כולנו", והדגיש כי הנקמה היא מ"הקב"ה, א-ל נקמות ה'".

כזכור, הרב שבח אמר מספר פעמים בחייו כי אם יקרה לו משהו רע הוא מבקש להיטמן בחוות גלעד, ומאחר ובמקום לא היה עד כה בית עלמין, הבוקר הוכשר אחד כזה בתוך שעות ספורות.

אלמנתו של רזיאל, יעל, הסבירה לפני ההלוייה: "החלטנו יחד עם המשפחה לקבור את רזיאל, בעלי היקר והאהוב ה' יקום דמו, ביישוב חוות גלעד, במקום שבו פעל. רזיאל ביקש שאם יקרה לו משהו הוא ייקבר בחוות גלעד, ואנחנו מכבדים את בקשתו ונקבור אותו ביישוב שהוא כל כך אהב ופעל בו. אני קוראת ומבקשת מכל עם ישראל להגיע ללוות את רזיאל היקר בחוות גלעד שבשומרון. זו בקשתי".

הספדו של הרב הראשי הגר"ד לאו (באדיבות המצלם)

הרב שבח, אב לשישה, היה כזכור בדרך לביתו כאשר מחבלים ירו לעבר רכבו 22 קליעים. אף שהספיק להתקשר ולהזעיק עזרה, מצבו כבר היה אנוש כפונה לטיפול בבית החולים מאיר, ושם נקבע מותו.

הנרצח בן ה-35, הי"ד, הותיר אחריו אישה - יעל, ושישה ילדים: רננה בת ה-10, נעמי בת ה-8, מרים בת 6, מלכה בת 5, עובדיה בן 3 ובניהו בן 10 חודשים.

(צילום: Miriam Alster/Flash90)
(צילום: Miriam Alster/Flash90)
(באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר