הפתעה מדינית

דיווח: הודו שוקלת לרכוש טילים מישראל

לאחר ההודעה על ביטול העסקה, מתברר כי הודו שוקלת לקיים את עסקת הטילים עם רפאל, שבוטלה בשבוע שעבר, דרך אפיק ממשלתי, כך דיווחו כלי תקשורת בהודו (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו עם ראש ממשלת הודו (צילום: לע"מ)

הודו שוקלת לקיים את עסקת הטילים עם רפאל, שבוטלה בשבוע שעבר, דרך אפיק ממשלתי, כך דיווחו כלי תקשורת בהודו.

כזכור משרד ההגנה של הודו הודיע לפני כשבועיים לחברת רפאל על ביטול עסקת טילי ה"ספייק" נגד טנקים בהיקף 850 מיליון דולר. ההודעה על ביטול העסקה העיבה על ביקורו בהודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שצפוי להתקיים בתחילת השבוע הבא וייתכן שזו גם הסיבה שההודים שוקלים לקיים את עסקת הטילים לבסוף.

שמועות על ביטול העסקה לפיה הייתה אמורה רפאל לספק כ-8000 טילים נגד טנקים ו-300 משגרים, היו כבר לפני כמה חודשים, אך ברפאל הכחישו אותן עד עתה וטענו כי ככל הידוע להן העסקה עדיין קיימת. ברפאל אף הקימו כבר את התשתית לייצור הטילים עם חברה הודית מקומית כפי שדרשו ההודים.

הסיבה להודעה ביטול העסקה: לטענת ההודים הם יכולים לפתח טיל דומה בעצמם, כזה שיהיה מוכן בשנים הקרובות ויחסוך להם כסף רב.

מחברת רפאל נמסר עם הודעת ההודים כי "הביטול נעשה טרם חתימת החוזה ולמרות שהחברה עמדה בכל הדרישות. רפאל מצרה על קבלת ההחלטה, אולם מחויבת להמשיך לפעול ביעד חשוב זה כפי שנעשה בהצלחה רבה כבר למעלה משני עשורים, עם מגוון מערכות חדשניות ומתקדמות ותוך מחויבות למשרד ההגנה ההודי. החברה תמשיך לפעול בשיתוף פעולה גם במסגרת משלחת ראש הממשלה שתצא להודו במהלך החודש”.

נתניהו יבקר בדלהי, במומבאי, באגרה ובגוג'ראט. המשפחה תבקר בין היתר בארמון הטאג' מהאל שייסגר במיוחד לכבודם.

נתניהו יבקר גם בבית חב"ד במומבאי יחד עם הילד מוישי הולצברג שיחזור למקום שבו נרצחו הוריו גבריאל ורבקה הי"ד בפיגוע לפני תשע שנים. הילד מוישי יצטרף לסיור יחד עם סבו הרב שמעון רוזנברג, סבתו יהודית שמגדלים אותו מאז האסון והמטפלת סנדרה שמילטה אותו מזירת הפיגוע ושומרת איתו על קשר הדוק עד היום. כזכור, מוישי פגש את רה"מ מודי בביקורו בארץ, ומודי הזמין אותו לבקר בהודו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר