עונש מוות למחבלים

בטאון ש"ס צנזר את פסק הראשון לציון הגר"י יוסף

בזמן שבתקשורת הישראלית והחרדית כולה פורסמו דבריו של הראשון לציון הגר"י יוסף נגד חוק 'עונש מוות למחבלים' - בו תמכו ח"כי ש"ס, בטאון ש"ס 'הדרך', מתעלם מהפסק (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ והעמוד הראשי של 'הדרך', השבוע ('הדרך', כיכר השבת )

עורכי בטאון ש"ס 'הדרך' בחרו לצנזר את דבריו של הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף נגד עונש מוות למחבלים, כפי שהתבטא בשיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים'.

הגר"י יוסף ממשיך בשנים האחרונות את המסורת של אביו - מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, במסירת 'השיעור השבועי' בבית הכנסת 'היזדים', שיעור שמועבר בלווין, דרכו גם העביר מרן זצ"ל מסרים לציבור, מפסקי הלכה ועד התייחסות לנושאים אקטואליים, כך גם עושה בנו הרב הראשי.

כך קרה גם בשבוע שעבר, עת התייחס הגר"י יוסף לנושא האקטואלי הבוער של אותו השבוע - חוק עונש מוות למחבלים. חוק עליו התעקש שר הביטחון אביגדור ליברמן, וזכה לביקורת רבה מצד אנשי הביטחון שטענו כי הוא יגרום לסכנת חיים. חברי הכנסת של 'יהדות התורה' נמנעו בהצבעה בטענה כי הם צריכים להתייעץ עם גדולי ישראל, אך חברי הכנסת של ש"ס הצביעו בעד החוק - בקריאה טרומית.

הראשון לציון תקף את הצעת החוק, והסביר כי יש בה משום סכנת נפשו ליהודים המתגוררים בחו"ל, שמעת גזר הדין ועד הוצאתו להורג - חייהם של יהודי חו"ל יהיו בסכנה. כך גם, הסביר שהחוק עלול לחול על יהודים שיבצעו פיגוע, ואין לאף אחד סמכות להוציאם להורג מלבד 'הסנהדרין'.

דבריו של הגר"י יוסף, שפורסמו לראשונה ב"כיכר השבת", עוררו סערה גדולה בתקשורת הישראלית והחרדית. דבריו זכו לכותרות ראשיות בשל העובדה שהרב הראשי, ובנו של מייסד ש"ס יוצא בגלוי, בשיעור המרכזי, כנגד חוק עונש מוות לחבלים - והשאלה שנותרה כיצד תנהג ש"ס מעתה, לאחר שכבר הצביעו בעד - בקריאה טרומית.

הפסק המצונזר של הראשון לציון נגד חוק עונש מוות למחבלים

אך, בבטאון ש"ס, בחרו שלא לפרסם את דבריו של הרב הראשי ולצנזרם. הרב סוקר בכתבות אחרות, אך לא בנושא חוק עונש מוות למחבלים.

בש"ס יש מי שמעריכים כי ראשי המפלגה הבינו שדבריו ופסיקו ההלכתית נגד החוק מכניסים את המפלגה לבעיה לא פשוטה. שכן איווט ליברמן מאיים לפרק ממשלה על החוק. "ייתכן וזו הסיבה שבחרו להשמיט את דבריו".

"קצח מגוחך שכל המדינה מדברת על הפסק ההלכה ופתאום הבטאון הספרדי מצנזר", אומר גורם במפלגה, "האם בגלל שזה לא נוח למפלגה מצנזרים את דבריו של הרב? תעבור על כל הכתבות שהרב מוזכר בהם השבוע, לא תמצא אחת שהיא חשובה אחוז מהתבטאות פומבית ומרכזית כמו נושא חוק עונש מוות".

כזכור, בשיעורו קבע הרב הראשי: "מהגזר דין עד הביצוע, איזה רעש יהיה בעולם. היהודים בצרפת , בספרד, בכל המקומות - יהיו בסכנה. גם כמה הרווח בזה? כל אנשי הביטחון אומרים שאין בזה הרבה רווח. לכן זו הסיבה שתמיד היו החכמים הגדולים, האמיתיים, נגד החוק הזה. זה לא שמאל או ימין, זה קשור לשיקול דעת של רב גדול".

עורך עיתון 'הדרך' לא הגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר