חוזרים לכבישים?

הנכים זועמים: הסיכומים איתנו - הופרו

ארגוני הנכים יוצאים בקמפיין חדש: "מפקירים את הנכים – לא נסכים לחצי הסכם" זאת לאחר שלטענתם המתווה שהוצג בשבוע שעבר מפר את כל ההתחייבויות כלפי הנכים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ארגוני הנכים זועמים, לטענתם כל הסיכומים עימם הופרו והם מתכוונים לחזור ולהפגין בעד העלאת קצבת הנכות שלהם והצמדתה לשכר הממוצע במשק. רק בשבוע שעבר הוצג המתווה במסיבת עיתונאים חגיגית בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר העבודה והרווחה חיים כץ ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, והוגדר על ידי נתניהו כ"מהלך היסטורי". כעת נראה כי ההסכמות שהושגו בין הממשלה לארגוני הנכים ובין משרד האוצר למשרד הרווחה מתפרקות לחלוטין.

בחודשים האחרונים נחלקו הנכים בנוגע לשאלה אם לתמוך במתווה שהושג בתיווך ההסתדרות, ואילו כיום אין שום ארגון שתומך בתוכנית שהוצגה בשבוע שעבר. שני ארגוני הנכים שהובילו את ההסכמות – "נכה, לא חצי בן אדם" ו"מטה מאבק הנכים" - הודיעו כי התוכנית מפירה מבחינתם את שסוכם ומאיימים לחזור למאבק.

אפילו שר הרווחה כץ, שרק בשבוע שעבר בירך את האוצר על ההסכמות בנוגע להעלאת קצבאות הנכות, הודיע אמש (ד') כי יצביע נגד התקציב, מאחר שלדבריו אגף התקציבים מסרב לאשר את התוכנית שהוצגה.

לקראת ישיבת הממשלה יצא הבוקר ארגון ''נכה, לא חצי בן אדם'' לקמפיין ברחבי הארץ וברשתות החברתיות תחת הכותרת ''מפקירים את הנכים – לא נסכים לחצי הסכם''. הארגון טוען כי המתווה שהוצג בשבוע שעבר מתייחס רק לחצי מהתקציב שאליו התחייבה הממשלה במסגרת ההסכמות בחודש ספטמבר בהסתדרות ואף משמיט חלק מהסעיפים בהן.

השלב הראשון בקמפיין כולל שלטי חוצות ברחבי הארץ, שבהם מופיעים נתניהו תחת הכיתוב ''לא עומד במילה'', שר האוצר משה כחלון תחת הכיתוב ''נטו לא חברתי'' ושר העבודה והרווחה חיים כץ תחת הסלוגן ''פוגע בנכים''.

יו''ר הארגון, אלכס פרידמן, אמר: ''לא נסכים לחצי הסכם, חצי תקציב וחצי תוספת לקצבה. השר כץ, שעיכב את חקיקת ההסכם חודשים ארוכים ואף עצר את חקיקתו במהלך חודש דצמבר, ממשיך במלחמת הקרדיטים ואתמול הודיע שהוא מתנגד למתווה של עצמו. מנגד, נתניהו וכחלון מנצלים כל אפשרות להתנער מהתחייבותם להסכם. אנו חוזרים היום למחאה בכוחות גדולים ובגיבוי הציבור, שמאס בשקרים ובשקרנים".

אמש הודיע כאמור שר הרווחה כי יצביע נגד תקציב המדינה בשל המחלוקת עם משרד האוצר סביב קצבאות הנכים. השר כץ טוען כי האוצר מסרב לאשר את הצעת החוק הממשלתית שהוצגה להעלאת קצבאות הנכות מכיוון שהיא לא כוללת את הצמדת קצבאות הנכות לשכר הממוצע במשק וכן בשל העובדה שהיא מעגנת את הפעימות השלישית והרביעית להעלאת הקצבאות לשנים הבאות. הוא הוסיף כי בשל המחלוקת, ייתכן שההצעה לא תועלה לאישור הממשלה היום.

מלשכת שר הרווחה נמסר: "השר כץ אינו מוכן לקחת חלק ברמייה של הנכים, שכן הובטח כי תהיה הצמדה של הקצבה לשכר הממוצע במשק והגדרת הפעימות בחוק. כל דבר אחר הוא בגדר זריית חול בעיניי הנכים". גורמים בסביבתו של השר כץ הוסיפו כי שר האוצר דואג למעמד הביניים אבל בדרך שוכח לחלוטין את האוכלוסיות הנזקקות. הם הביאו בין היתר כדוגמה את דרישותיו של כץ לתוספת תקציב בסך 60 אגורות ליום על מנת להפיג את בדידותם של הקשישים, ובקשות נוספות לטובת האוכלוסייה המבוגרת.

גם ארגון "מטה מאבק הנכים", שתמך במתווה, הצטרף להתנגדות לתוכנית שהוצגה בשבוע שעבר. יו"ר הארגון, נעמי מורביה, אמרה כי "לאחר שיחה אישית עם שר הרווחה התאמתו חששותינו מהגרועים שבתרחישים. למרות ועל אף השתדלותו הכנה של השר כץ, האוצר מחק וגימד כמעט כל הישג שהושג בהסכם בבית ההסתדרות תחת הובלתו של יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן. את האצבע המאשימה אני מפנה חד משמעית אל שני גורמים - ראש הממשלה ומנכ"ל משרד האוצר המקמצים אגרופם אל מול אחת מהחוליות החלשות ביותר בחברה הישראלית. גיבורים על גבם של אנשים עם מוגבלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר