לקראת הגשת המלצות

הראשון לציון: "אנו מתנגדים בתוקף שרבני עיר יוכלו לגייר"

בעוד כחודש יגיש משה ניסים את המלצותיו לרוה"מ בנושא חוק הגיור. ההמלצות יוגשו לאחר פגישה עם הגר"י יוסף שהתבטא השבוע: "אנחנו נגד שרבני עיר יוכלו לגייר, בכל תוקף" • האזינו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: יעקב כהן / Flash90)

המאבק הבא: לאחר שמאבק השבת נמצא לקראת סיומו, במפלגות החרדיות נערכים לקראת המאבק הבא - חוק הגיור. לפני שישה חודשים, ברגע האחרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את ההצבעה על חוק הגיור בשל לחץ גדול מצד הרפורמים ורבני צהר, ומינה את השר לשעבר משה ניסים להגיש המלצות בנושא.

לאחר הדיווח ב"כיכר השבת" כי הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגאון רבי יצחק יוסף טרם נפגש עם ראש הצוות ניסים, נקבעה בין השניים פגישה - רגע לפני שההמלצות יוגשו לנתניהו.

ל"כיכר השבת" נודע כי בכנס סגור לרבני ערים, בשבוע האחרון, התייחס הגר"י יוסף לפגישה עם ניסים ונושא הגיור והודיע: אנחנו נגד האפשרות שרבני ערים יוכלו לגייר - הדרישה המרכזית של רבני צהר.

הגר"י יוסף פתח ואמר: "רוצים לעשות שרבני ערים יוכלו לגייר, איזה רבנים? אומרים רבני ערים - אז כולם. אתה לא יכול להגיד זה כן וזה לא, רבני צהר לא ורבני זה כן. אתה אומר כן, אז כולם. איזו פרצה זה יכולה להיות!".

הגר"י יוסף התבטא כי "יש כל מיני רבנים, מחילה מכבודם - הם לא ראויים לגייר".

הראשל"צ חזר על הסיפור בו נטען כי לפני שנים רב עיר בכיר קיבל שוחד עבור גיור: "אתה יכול לסמוך על כל מיני רבני ערים שיבואו ויעשו גיורים? זה מה שהם רוצים לעשות, כביכול יש לחץ ולכן צריך לאפשר לרבני ערים. אנחנו נגד זה, בכל תוקף".

הרב ביקש מהנוכחים לתמוך בעמדתו: "אני רוצה שגם הרבנים פה, למרות שהם רבני ערים ואולי יש להם אינטרס, שיתעלמו מהאינטרס".

הרב הוסיף כי צריך את תמיכתם לקראת הפגישה עם משה ניסים: "שאני יכול לומר למשה ניסים שהיה כינוס רבנים השבוע, וגם הרבנים כולם הסכימו איתי שלא משנים, יש בתי דין".

הרב הדגיש כי בתי הדין הרבניים הולכים על "קצה היכולת" בכדי להקל בגיורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר