חשיפת "כיכר השבת"

החרדים מבהירים: "לא נאפשר קיצוץ בנושאי דת"

בעקבות כוונת האוצר לקצץ במשרד לשירותי דת, במשרד הפריפריה ובתקציבי החינוך החרדי, נעדרו דרעי ואזולאי מישיבת הממשלה. בכיר חרדי: "קשקוש, לא יהיה קיצוץ" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וכחלון בישיבת הממשלה, היום ( צילום: אלכס קולומויסקי / פול - פלאש 90 )

במפלגות החרדיות עסוקים בימים אלו בתקציב המדינה לשנת 2019 וחוק ההסדרים, והרצון של בכירי משרד האוצר לקצץ מתקציבי המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", וכן לקצץ מאה מיליון שקלים ממשרד הפריפריה של אריה דרעי ובנוסף לגעת בתקציבי החינוך החרדי.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", בכירי האוצר הציגו בתוך חוק ההסדרים בקשה לאחד את הרבנות הראשית והמשרד לשירותי דת ולקצץ כ-11 מיליון שקלים מתקציבם ובמקביל להפסיק את השתתפות המדינה בהוצאות המועצות הדתיות.

בכיר במפלגות החרדיות אומר בצהריים (חמישי) ל"כיכר השבת" כי "מדובר בקשקוש שאפילו לא יעלה למשא ומתן. לא רק שלא יהיה קיצוץ, נעמוד על כך ונוודא שתהיה עליה בתקציב המשרד".

חשיפת "כיכר השבת", השבוע

במקביל, באוצר מבקשים לקצץ סך של מאה מיליון שקלים ממשרד הפריפיריה שבראשות השר אריה דרעי. המשרד נחשב ל'בייבי' של דרעי, שכן דרך משרד זה הוא מצליח לשנע תקציבים עבור הזקוקים לכך.

גם כאן, דרעי מתעקש שלא לאפשר את קיצוץ התקציב. הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו הבחין כי השרים אריה דרעי ודוד אזולאי לא משתתפים בישיבת הממשלה שעוסקת בתקציב המדינה וזה כחלק מ'משבר' בו הם מבקשים לבטל את הקיצוץ.

"מדובר במשחק", אומר גורם בסיעות החרדיות, "כל שנה לא מגיעים לישיבה, מנהלים סוג של מו"מ כדי שכולם ירגישו שניצחו ומסיימים. לא יהיה פה משבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר