לא משתלבות, משלבות:

אלו שמייצרות מקומות עבודה לעצמן

הצצה קטנה לכנס פרוג שנערך השבוע בבניני האומה בהשתתפות כ-5,000 יוצרים ומעצבים חרדים, מגלה כוח חרדי נשי עולה בזירת העסקים העצמאיים. טובי דיקמן, מנהלת 'פרוג' שיזמה את הכנס: "פגשנו אלפי נשים פורצות דרך המנהלות משפחה לתפארת, ולצד זה מתחזקות עסק פרטי מצליח ומשגשג" (כלכלה, שיווקי)

מתוך כנס פרוג. (צילום: שמוליק ויינריך p360, רחלי הלפרין, יוסי שוואב ומירי כהן)

היו זמנים שבהם הבחירה שעמדה בפני נשים חרדיות היא או קריירה משגשגת בחוץ או גידול המשפחה והסתפקות בתלוש משכורת מצומק או ישיבה ללא עבודה בבית.

התפתחות העידן הטכנולוגי והאפשרויות הבלתי מוגבלות שהוא מספק עבור תעסוקת עצמאית, הביא אתו את הפתרון האולטימטיבי עבור נשים חרדיות שמצאו את עצמם בהשקעה קצרה של לימודי אחד ממקצועות היצירה והעיצוב, צוללות אל תוך הנושא ומהר מאוד מתפתחות ומקימות עסק עצמאי משגשג שפעמים רבות אף מתנהל מתוך הבית, לצד גידול הילדים, לצד בעל שיושב והוגה בתורה ולצד מקסום כל המטלות האחרות השייכות לתפקיד האידישע מאמע.

אילולי היינו רואים בעיננו את התופעה בשיא תפארתה והתגלמותה, לא האמנו. המקום: מרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים. האירוע: כנס 'פרוג' – "מעצבים את המחר" למעל 5,000 יוצרים, מעצבים, מאיירים, אמנים, צלמים, אנשי וידאו, בוני אתרים, מתכנתים, קופירייטרים, פרסומאים, אדריכלים ומעצבי פנים חרדים. המשתתפים: אלפי חרדים ומתוכם מעל 70% נשים מסלתה ושמנה של החברה החרדית שהגיעו מכל חלקי הארץ, הציגו את מרכולתן בדוכנים מושקעים לתפארה, העשירו זו את זו בידע המקצועי, האזינו למגוון רחב של הרצאות מקצועיות ובעיקר הצעידו את העסק שלהם קדימה יותר בעשרות שיתופי פעולה עם מקצועניות אחרות בתחום. כנס "פרוג" שכינס את כולן תחת קורת גג אחת את אלו שכבר הצליחו ואת אלו בדרך, נתן ערך מוסף אדיר לכל המשתתפות בסדנאות העשרה ומפגשי הנטוורקינג התואמים לכל מקצוע בו הן עוסקות.

במהלך הכנס הענק, שנערך בחסותם של בנק הפועלים, הרשות לפיתוח ירושלים ועמותת שי"ח, התקיים גם יריד Prog Expert – יריד מקצועי וייחודי שכלל דוכנים רבים של מגוון העוסקים בתחום, עמדות הטבות והזדמנויות תעסוקה ועוד. מקום ייחודי הוקדש בכנס לזכרה של נעמה הנקין הי"ד שנרצחה בפיגוע והייתה מחלוצות המעצבות הגרפיות בחברה הדתית-חרדית. תחת הכותרת "קחו השראה מנעמה", הוצגו בעמדה זו גם שירים פרי עטה של נעמה.

בין שפע אורחי הכבוד מהמגזר הציבורי שהגיעו לכבד ולברך, נכחו שרים, ח"כים, ראשי ערים וסגניהם, ואישי ציבור, את שורת הסיכום לתופעה היטיבה לשרטט, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל שלא פסקה מלהתפעל מאיכותן של היוצרות החרדיות: "אני משוכנעת כי היוצרות והמעצבות החרדיות הם מובילות בתחומן על פני כל מקום אחר – אתן עושות עבודה מדהימה".

בתום היום הארוך והמושקע, העלו אלפי המשתתפות על נס את האישה שעומדת מאחורי כל המהפכה: גב' טובי דיקמן, מנהלת "פרוג". ולא פסקו מלהודות לה על ההזנקה של תחום העיסוק שלהן, על ליווי ועידוד שלה ללא הרף לכל היוצרות החרדיות בכל הפלטפורמות השונות של "פרוג". הבקשה מגב' דיקמן היתה כי מפגשים וכנסים כאלו יתקיימו עוד שוב בעתיד. "היה מרגש באופן מיוחד היום הזה שאליו התכוננו חודשים ע"ג חודשים יום וליל", מסכמת טובי שמתקשה להשתחרר מההצלחה המסחררת בכנס, "פגשנו אלפי נשים פורצות דרך שמגדלות בית עם ילדים לתפארת, ולצד זה מתחזקות לבד עסק פרטי מצליח ומשגשג. זה גאווה אדירה להיות מי שיש לה חלק בזה, ואני בטוחה כי אכן אלו החרדיות הן מי שמעצבות את המחר וייתנו הלאה את הפייט בכל תחום כמו מקצועניות אמתיות".

צפו בתמונות מהכנס. צילום: שמוליק ויינריך p360, רחלי הלפרין, יוסי שוואב ומירי כהן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית