הונחה אבן פינה

בית ספר חדש יוקם בצפת: "זהו יום שמחה"

לאחר שנים של מצוקה תקציבית ותכנון לקוי, שהובילו למצב בו ילדי צפת החרדים לומדים בתנאים קשים, יצאה היום לדרך "מהפכת החינוך החרדי". מנהלת בית הספר התרגשה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילומים: דוד כהן)

מהפכת החינוך החרדי בצפת יוצאת לדרך: לאחר 26 שנה שלא נבנו בעיר מוסדות חינוך חרדים, נמצאת כעת בנייתם של 3 בתי ספר, 11 גני ילדים ו-5 גנים לילדים מיוחדים בשלבי תכנון סופיים, כשהם צפויים לאכלס מאות תלמידים חרדים שלומדים כיום בקראוונים, דירות שכורות ובתנאים בלתי אפשריים.

הבוקר (חמישי) הונחה אבן הפינה לאחד מבתי הספר, 'בית יעקב - מאור חיים', בהשתתפות רבני העיר, ראש העיר אילן שוחט, סגן שר החינוך מאיר פרוש, ראש מנהל הפיתוח במשרד החינוך תמיר בן משה ויו"ר אגודת ישראל בעיר וחבר המועצה נחמן גלבך שמוביל את המהלך כמחזיק תיק חינוך חרדי.

במהלך הטקס הודיעו נציגי הציבור על תכנית החינוך המהפכנית לציבור החרדי, במסגרתה יזכו מאות ילדים חרדים למבנים חדשים, וחתמו על מגילת היסוד של בית הספר.

מנהלת בית הספר גב' רחל ברלינסקי התבטאה כי "26 שנה חיכינו למישהו שידאג לנו, עד שהגיע נחמן גלבך - והתוצאות מדברות בעד עצמן". יצויין, כי לצד בית הספר כבר נשלם בימים אלו מבנה בית הספר לבנות 'בת מלך'.

יו"ר אגודת ישראל בצפת נחמן גלבך אמר בטקס: "שמנו מתחילת הקדנציה את נושא החינוך החרדי בכלל, והבינוי למוסדות החינוך החרדיים בפרט, כמטרה עליונה בפעילותינו הציבורית, וברוך ה' אנחנו קוצרים פירות".

הרה"צ רבי אליעזר ארנסטר הודה לגלבך ואמר כי הוא "פעל ללא לאות והציב לעצמו מטרה ובסייעתה דשמיא הוציא את זה לפועל, ומגיע לו את כל הברכות על כך שאנחנו כעת קוצרים את הפירות".

ראש העיר אילן שוחט הרחיב בדבריו על הדרך הארוכה שעברו בעירייה עד להוצאת התכניות לפועל ואמר כי יש אנשים שמדברים, אבל יש שמוציאים לפועל, והודה לכל העוסקים במלאכה: "בתחילת הקדנציה אמרתי לנחמן גלבך שאני רוצה אותו בתיק חינוך חרדי, יש שם הרבה מה לעשות ואין מי שיוציא את זה לפועל. אני חייב לציין שהוא לקח את זה עד הסוף, בנחישות, עם יכולת ביצועית גבוהה מאוד והעירייה הרוויחה זרוע ביצועית שהייתה חסרה לנו. בעייני הגיבורים האמיתיים זה ההורים שיושבים כאן".

הרה"צ הרב אליעזר קעניג שהשתתף באופן נדיר בטקס אמר, כי "היום זה יום שמחה, אנחנו נמצאים כאן עשרות שנים, עברנו את השנים הקשות שלא ראינו התקדמות. זה יום שמחה שאנחנו רואים התקדמות ובניה בעיר, שגם ילדי העיר צפת יוכלו ללמוד במבנים ראויים. את הקשיים כולם עברנו, הכל נעשה בשותפות. רבינו אומר, כל אדם יש לו רצונות טובים וכשמגיע מניעות ועיכובים אדם מתרשל, ולא מוציא את זה לפועל. צריך לדעת שהוצאה לפועל זה תלוי בחשק, ולכן יש את המניעה בשביל לחזק את החשק".

סגן השר פרוש הוסיף: "'מזמור שיר חנוכת הבית לדוד' - כך אמרו כשהקימו את בית המקדש. נשאלת השאלה,הרי לא דוד בנה את בית המקדש אלא שלמה. אלא שכשחונכים בית צריך לזכור מי הניח את היסודות. עד היום זה לא קרה והיום הזה קורה. צפת עיר הקודש, כולם מכירים את הימים קשים, אך צפת פורחת וגודלת, וצריך לדעת שמי שמשקיע במוסדות התורה ועוזר לעולם התורה, מכין את הגאולה העתידית, ויש כאן שליחים רבים בעיר".

בטקס השתתפו גם רב שכונת מאור חיים הגר"א ארנסטר, וראש קהילת צאנז בעיר הרב דוד זאב רייך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר