תקציב המדינה אושר

הישג לחרדים: גזירות כחלון הוסרו מהתקציב

לאחר לילה ארוך של משא ומתן, ראשי הסיעות החרדיות הצליחו לבטל את גזירות משה כחלון על המגזר החרדי, והבוקר תקציב המדינה אושר בישיבת הממשלה שהחלה אמש (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה כחלון ומשה גפני (צילומים: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90)

לראשי הסיעות החרדיות היה ברור: משרד האוצר מכניס קשיים בתקציב בכדי שלא יהיו דרישות נוספות. ואכן כך סוכם הבוקר: גזירות משה כחלון על המגזר החרדי, שנחשפו אמש לראשונה ב"כיכר השבת", הוסרו מתקציב המדינה, והממשלה אישרה הבוקר (ו') פה אחד את תקציב המדינה לשנת 2019, שיעמוד על 397.3 מיליארד שקל.

פרסום ראשון: רשימת הגזירות שכחלון מתכנן על הציבור החרדי

כזכור, אמש פורסם ב"כיכר השבת" כי שר האוצר משה כחלון מבקש לקצץ כ-45% מהתקציבים שהובטחו לחרדים, מהחינוך דרך הדתות ועד לזהות יהודית.

במהלך הלילה ניהלו ראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני משא ומתן טלפוני עם משרד האוצר כאשר לפנות בוקר הוסכם כי הקיצוץ המתוכנן יבוטל: "הייתה חזית אחידה של כל החרדים, באוצר הבינו שאין באמת עם מי לדבר על קיצוץ", אומר אחד מראשי הסיעות החרדיות בשיחה עם "כיכר השבת".

"יש עוד מה לשפר" אומר גורם חרדי שעסק בנושא: "יש עוד לא מעט עבודה שנצטרך לעשות בוועדת הכספים. אבל, בהחלט הקיצוץ הגדול והגזרות של כחלון הוסרו מהתקציב שזה העיקר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדרש מראשי המפלגות לחתום על התחייבות שלא יהיו דרישות נוספות במהלך הדיון בוועדת הכספים, ברך על התקציב ואמר: "הממשלה אישרה היום תקציב מצוין וחוק הסדרים מצוין שמבטא את המדיניות העקבית והאחראית שלנו, תקציב שמצד אחד שומר על צמיחה וחוסן כלכלי, ומצד שני דואג לצרכים החברתיים של כל אזרחי ישראל".

חתן השמחה משה כחלון מסר: "שר אוצר הוא לא גזבר, התפקיד שלו הוא להצמיח את המשק ולנתב את פירות הצמיחה למקומות הנכונים ולאוכלוסיות שנשכחו במשך יותר מדי שנים. התקציב הזה ממשיך את המהפכה החברתית וקובע סדר חלוקתי חדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר