סערת המרכולים

ח"כי ש"ס סירבו להגן על אריה דרעי בכלי התקשורת

שבוע שלם ספג אריה דרעי ביקורת קשה בכלי התקשורת סביב חוק המכולים, אך מתברר שח"כי ש"ס סירבו להגן עליו • "לא לא ידעו מה לומר, אף אחד לא הסביר להם את החוק" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נותר לבד במערכה. אריה דרעי (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

בשבוע האחרון ספג יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי ביקורת רבה וחריפה סביב חוק המרכולים אותו הוא יזם, בכלי התקשורת הרבו לבקר אותו והעלו מרואיינים שתקפו את החוק ואת יו"ר ש"ס, כאשר פוליטיקאים טענו כי דרעי "מפלג" את העם, בעקבות דאגתו לשבת קודש.

אך מתברר, שלמרות שדרעי פעל למען השבת הקדושה, חברי הכנסת בש"ס סירבו להתראיין ולהגן על יו"ר התנועה ולהסביר את נחיצות וחשיבות 'חוק המרכולים'.

הח"כ היחיד שהסכים ועבר מאולפן לאולפן היה ח"כ מיכאל מלכיאלי, אך חבריו לסיעה שתקו. כשעורכי תוכניות ועיתונאים פנו אליהם לראיון, הם קיבלו תשובה שלילית.

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי חלקם מתחו ביקורת על החוק בטענה כי לראשונה הוא מתיר פתיחת חנויות נוחות בתחנות הדלק. "אני מצביע כי זו ההוראה, אם היו שואלים אותי הייתי אומר להם את דעתי האמיתית", התבטא אחד מחברי הכנסת הספרדים.

אבל נראה כי הסיבה האמיתית היא שחברי הכנסת לא ידעו באמת איך להתמודד עם הביקורת על החוק ולהסביר את פרטי החוק. הסיבה: אף אחד לא ישב להסביר להם את החוק המסובך.

"אין פה אי רצון להגן על דרעי", אומר אחד מהגורמים העוסקים בנושא, "חברי הכנסת יגנו על דרעי בכל נושא, אבל בחוק המרכולים הם לא באמת מבינים, הם לא מכירים את החוק. הם מתקשים להתמודד עם שאלות התקשורת ומפחדים שיענו בצורה לא נכונה ויסתבכו".

לדבריו: "דרעי אכן מרגיש בודד במערכה, אבל הוא צריך להאשים את עצמו. הוא היה צריך להקדיש את ישיבת הסיעה ביום שני לחוק המרכולים, להביא את צוות לשכתו הבכיר שישבו להסביר לחברי הכנסת את פרטי החוק המסובך, אף אחד לא עשה את זה".

"אי אפשר לצפות מח"כים להגן על חוק שהם לא מכירים", מסכם הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר