שחרור רובשקין

הגאון רבי יצחק זילברשטיין סיפר: המכתב שריגש את טראמפ

במהלך סעודה שלישית סיפר הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה, על המכתב שריגש את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והביא לשחרורו מהכלא של רובשקין (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טראמפ והרב זילברשטיין (צילום: הבית הלבן, בעריש פילמר)

במהלך סעודה שלישית בשבת שעברה בבית הכנסת ברמת אלחנן סיפר הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ורב השכונה, על המכתב שריגש את נשיא ארה"ב דונדל טראמפ והביא לשחרורו מהכלא של האסיר הח"בדי שלום רובשקין.

תחילה, אמר הגר"י זילברשטיין וורט על הפסוק "וירא אלוקים את בני ישראל, וידע אלוקים", (שמות, ב' כ"ה) ואמר כי "יש מדרש המלמדנו על מידת החסד העצומה שהיתה לעם ישראל במצרים. המדרש מתייחס לכך שהפסוק אומר 'וירא אלוקים וכו' וידע אלוקים', ושואל מה ראה אלוקים, ומה הוא ידע? ומתרץ, שהשי"ת ראה את מעשי-החסד המופלגים של עמו במצרים.

"כאשר עם ישראל יצא לעשות את עבודת התבן והלבנים במצרים, והנוגשים היו ממונים עליהם לראות האם עשו את עבודתם כשורה, והאם מילאו את הכמות היומית שהיו מחויבים לעשות, היו זריזים שהספיקו לסיים את עבודתם לפני הזמן הנדרש, ואז - במקום ללכת לבתיהם - הלכו לחפש את אלה הזקנים והחלושים שלא הספיקו למלא את חובתם, והיו אמורים לקבל על כך מכות מהנוגשים, וסייעו בידיהם לגמור את העבודה. ואת כל זה השי"ת ראה, ומשכך - 'וידע אלוקים', הבין שהגיעה העת לגאול את העם הזה ממצרים".

"נספר כאן", המשיך הרב זילברשטיין, "דבר מופלא, המוכיח שתכונה זו שיהודי אחד דואג למשנהו קיימת עד היום בעם ישראל, ולא עוד אלא שבסיפור שלפנינו המדובר בילד קטן הדואג את דאגתו של אדם מבוגר, בעל משפחה ואב לילדים ונכדים".

"העולם היהודי רעש-וגעש לפני כחודש ימים עם שחרורו הבלתי-צפוי של הרב שלום-מרדכי רובשקין מהכלא באמריקה, כאשר הנשיא טראמפ החליט לחתום על חנינה. שמעתי", אמר הרב, "שמדובר ביהודי מופלא בעל חסד, והוא גם ת"ח".

"והנה, בעוד שהכל סבורים שהסיבה לחתימתו של הנשיא היתה תלויה בחתנו היהודי, ואולי גם באנשים אחרים שהשתדלו מאוד לדבר על לב הנשיא, שמעתי" - אמר הגר"י זילברשטיין - "מאחד מעורכי-הדין המפורסמים באמריקה שהסיבה לכך היתה שונה לחלוטין.

"עורך הדין סיפר לי שהכל החל מפעילותה של אגודת חסד באמריקה ששמה 'תביע משאָלה', שפעיליה מסתובבים בבתי החולים ומאתרים ילדים קטנים שהמחלה-הקשה תקפה אותם, ומתעניינים על משאלות-הלב שלהם, ועושים כל שביכולתם על-מנת למלא את המשאלות הללו".

משאלה שלא ניתן ליישם

הרב זילברשטיין המשיך וסיפר: "והנה, יום אחד הגיעו פעילי האגודה אל ילד יהודי המתמודד רח"ל עם המחלה-הנוראה, וכששאלוהו מה הוא רוצה שיעשו עבורו, השיב בדברים מפתיעים. 'אני רוצה שתסדרו לי פגישה עם הנשיא טראמפ', אמר.

"הפעילים הבינו שמדובר במשאלה בלתי-ישימה, ולכן ניסו להטות את ליבו של הילד לבקשות אחרות, אולי משחק יפה, אולי יעשו לו טיול מהנה, או לחלופין להביאו בפני דמות אחרת. במקביל הם התעניינו בלשכת הנשיא האם קיימת אפשרות להפגיש את הילד, והדוברים השיבו שעל פגישה אין מה לדבר, אבל הם מוכנים שהילד יכתוב מכתב לנשיא, והם ידאגו לכך שהוא יקרא את הדברים.

"הילד הסכים, והתיישב לכתוב מכתב לנשיא האמריקני. ומה היה כתוב שם? - בתחילה תיאר הילד את מצבו הבריאותי הירוד, את הקשיים הנצבים לפניו ואת נסיונותיה של אגודת החסד לשמח אותו במילוי משאלות-ליבו.

"לאחר מכן מציין הילד בפני הנשיא שהסיבה שביקש לפגשו, היתה בשל רצונו לבקש ממנו בקשה מסוימת. אדוני הנשיא, כתב הילד; יש אסיר יהודי, שהוא אב למשפחה ברוכת-ילדים, היושב כבר בבית הסוהר קרוב ל-9 שנים, ונגזר עליו לשבת עוד 27 שנים. אני יודע שגם עורכי הדין הגדולים באמריקה אמרו שלא היתה סיבה לגזור עליו דין כה חמור, ואני מתפלל מדי יום לשחרורו.

"ואתה, הנשיא, יש לך את האפשרות לשחררו, ומי יודע - אולי לשם כך נבחרת למשרתך הרמה. אם ברצונך לשמח אותי, את הילד החולה, תשחרר את הרב רובשקין מהמאסר.

"המכתב הועבר לנשיא, והוא אכן קרא אותו מתחילה ועד סוף. מקורביו העידו, שהוא פרץ בבכי, ואמר שאינו יכול לאכזב את הילד החולה, ומיד למחרת חתם על כתב החנינה שסלל את שחרורו של הרב רובשקין מבית הסוהר".

לסיום, אמר הרב זילברשטיין כי "צריך להוסיף ולומר, שאין ספק שהרב רובשקין ימשיך עתה לעסוק בחסד, וכל הזכויות הללו תזדקפנה על הילד היהודי הקטן, שהשי"ת ישלח לו רפואה שלימה, שבמכתב אחד קטן הצליח לפעול למען האסיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר