"שנאה תהומית"

בשמואל הנביא: חוללה אנדרטת זיכרון לחיילים שנפלו בקרב

בסוף השבוע האחרון עמלו תלמידי ישיבה בירושלים לנקות ולשקם אנדרטה שחוללה בידי קיצונים בשכונת שמואל הנביא, המהווה עדות ללחימה העיקשת בקרב על שחרורה של העיר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האנדרטה שהושחתה (צילומים: חיים גולדברג)

כמה תלמידי ישיבה המתגוררים בשכירות בדירה ברחוב שמואל הנביא בירושלים, הזדעזעו לגלות כי הושחתה אנדרטת הזיכרון לחיילים המוצבת בסמוך לביתם.

מדובר בשני חיילי צה"ל מגדוד הצנחנים, שמצאו את מותם בקרב הידוע שהתחולל באזור בעת שחרורו מידי הירדנים בשנת תשכ"ז, במהלך 'מלחמת ששת הימים'.

הגבול, כידוע, היה במשך 19 שנה - ממלחמת השחרור (תש"ח) - לא רחוק משכונת מאה שערים, במה שכלם הכירו כ"מעבר מנדלבאום".

בשל כך, הקרבות הקשים מול הירדנים ששלטו מהמעבר והלאה, כולל כמובן העיר העתיקה, היו קשים ביותר, ובלט בהם גדוד הצנחנים בצה"ל.

שניים מתוכו, חנן לוין וחנן בוך הי"ד, נהרגו בשיא הלחימה, ולא רחוק משם הוקמה לפני זמן רב אנדרטת זיכרון המוקירה ומשמרת את זכרם.

לפני כשבוע היא כאמור הושחתה, ואחד מהדיירים החרדים שנחשף למחזה, אומר ל"כיכר השבת": "אני מאוד מקווה שלא יתברר כי אנשים שמכנים את עצמם 'חרדים' עומדים מאחורי המעשה המכוער הזה. לא יתכן שבגלל אידיאולוגיה כלשהי יחולל בשנאה תהומית זכרם של בחורים יקרים שמסרו את נפשם על קידוש השם כדי שכולנו נוכל לחיות בעיר הקודש".

"שמחתי לראות שדווקא בחורי ישיבה שגרים פה, תושבי חו"ל, עבדו קשה ומכל הלב כדי לנקות את האנדרטה ולהשיב את המצב לקדמותו", מוסיף שכן אחר.

ממשטרת ישראל נמסר ל"כיכר השבת", כי עם היוודע דבר האירוע, נפתחה חקירה בענין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר