"לא נקמה, תקומה"

הנשיא ריבלין ניחם את משפחת שבח: "נבנה מתוך אהבה"

במהלך ניחום אבלים שערך הנשיא ריבלין אצל משפחת שבח, ביקש אביו של רזיאל הי"ד לקדם את הסדרת חוות גלעד. הנשיא השיב: "יש פה הגיון שמחייב התחשבות " (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיא בניחום האבלים (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

הבוקר (ראשון) הגיע נשיא המדינה ראובן ריבלין לנחם את משפחת שבח האבלה. במהלך המפגש פנתה יעל אלמנת הנרצח, הרב רזיאל שבח הי"ד ואביו של הנרצח משה שבח בדרישה לנשיא לפעול בכדי להביא להסדרת חוות גלעד.

אביו של הנרצח משה שבח אמר לנשיא: "אנחנו לא נוגעים בנושא הבטחוני ולא נותנים עצות לשר הבטחון, לא מעניינת אותנו נקמה אנחנו רוצים תקומה. שלרצח היה יהיה לו משהו של חיות. המקום הזה נקנה עי משה זר. מדובר על שטח פרטי. צריך לקבל רק החלטה. יש את כל הנתונים. לא תהיה אבן נגף לדבר הזה. אין חולק על כך. אם הנשיא יכול להמליץ להסדיר את חוות גלעד. למען הילדים. למען הנרצח אין שום סיבה לא לעשות את זה. זו רק החלטה של ראש הממשלה. נבקש מהנשיא להמליץ".

נשיא המדינה ראובן ריבלין השיב לאביו של הנרצח ואמר: "מדינת ישראל בסופו של דבר תצטרך להחליט מה מעמדה בארץ ישראל. הדברים שאתה אומר מאוד הגיוניים. יש פה הגיון שמחייב התחשבות או לכל הפחות שימת לב. ובסופו של דבר צריך לקבל הכרעות והחלטות".

עוד הוא הוסיף: "פה מדובר כמו בנבי סמואל שם הוקם ישוב שהוא חלק מירושלים, אנחנו בצורה של שלום וברמה של חיים משותפים רכשתם אתם כל אחד ברמה האישית וברמה הלאומית, רכישתכם רכישה. כולנו כאין וכאפס את ארץ ישראל נבנה באהבה. אנחנו נאחז בארצנו מתוך אהבה אליה".

"המכה כואבת לכל עם ישראל", אמר הנשיא, "אך היא כאין וכאפס מול המכה שלכם. לאבד אבא. לאבד אהוב. פה קם ישוב שהוא חלק מארץ ישראל ברצון לשלום וחיים משותפים, ואת ארץ ישראל נמשיך ונבנה מתוך אהבה. מהרגע ששמעתי על הפיגוע ועל כך שרזיאל איננו, רק חשבתי מתי כבר אגיע אליכם. זהו אבל קשה".

"אמרתי בעבר ואני אומר גם היום - את ארץ ישראל נמשיך ונבנה מתוך אהבה", הוסיף הנשיא.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שהצטרף לביקור הוסיף ואמר לנשיא במקום: "הבקשה של האלמנה ושל המשפחה להסדיר את חוות גלעד, אני אומר כראש מועצת שומרון, היא אמירה מוסרית. המשפחה המופלאה הזו לא רוצה נקמה ואינה רוצה לפגוע באף אחד, התשובה הציונית החיובית הנכונה היא לקחת את האבל למקום חיובי של בניין הארץ ולכן כ"כ חשוב לנו הנושא של הסדרת חוות גלעד"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר