מהרגע להרגע

עשרות הורים קיבלו הודעה: "ממחר - אין צהרון"

עשרות הורים חרדים בירושלים נדהמו לגלות כי החל ממחר הצהרון לילדיהם יושבת מאחר ולא הושגו האישורים הנדרשים להפעלתו. לאחר פניית 'כיכר השבת' - הושג הסדר זמני שיאפשר את המשך הפעילות בחודש הקרוב (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash90)

עשרות הורים חרדים לילדים בתלמוד התורה המוכר 'אחיעזר' בשכונת בית וגן בירושלים נדהמו לגלות הצהריים (ראשון) כי החל ממחר לא יתקיימו לימודים בצהרון. "אנחנו חסרי אונים, נשארנו ללא חלופה וכעת אנחנו צריכים לחפש אלטרנטיבות לילדים בדקה ה-90". סיפרו הורים זועמים ל'כיכר השבת'. לאחר פניית 'כיכר השבת' בנושא, הושג הסדר שיאפשר את המשך פעילות הצהרונים בחודש הקרוב.

ולפרטים בהרחבה: בתחילת השנה החלה להפעיל הנהלת תלמוד התורה 'אחיעזר' בבית וגן את כיתות הגן במתחם נפרד ממבנה הת"ת בשכונה. בשעות הצהריים הופעלו במקום צהרונים בהם לומדים כ-90 מילדי התלמוד תורה, שמתופעלים על ידי הזכיינית 'רמת דוד'. על מנת לתפעל צהרונים, נזקקים המבנים לשלל אישורים, האישור הסופי מגיע ממשרד החינוך. בתחילת שנת הלימודים סוכם כי הצהרונים יופעלו במקום עם אישור הפעלה זמני, זאת למרות שלא הושגו האישורים הנדרשים. להנהלת התלמוד תורה ולעיריית ירושלים ניתן פרק זמן של ארבעה חודשים עד תחילת השנה האזרחית להשיג את האישור הקבוע.

למרות טווח הזמן שעבר, לא הושגו האישורים הנדרשים וזכיינית רשת הצהרונים 'רמת דוד' החליטה על הפסקת הצהרונים מהיום למחר עד אשר יושג האישור. בכיר בעיריית ירושלים אישר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי המסגרת פועלת כעת ללא רישיון: "המסגרת נמצאת כעת ללא רישיון של משרד החינוך. עד כה הם למדו בשל אישור זמני בו הם החזיקו, אך פג תוקפו" אומר הבכיר.

"עברו שבועיים מאז שהיה על הנהלת הת"ת לדאוג לאישור קבוע ממשרד החינוך, אך עומס בירוקרטיה וניירת מעכב את האישור הזמני, וההורים סובלים. זה עלול לקחת לפחות שלושה שבועות עד להסדרת התקנים, למרות זאת אנו עושים מאמצים להביא בשורה להורים עוד הערב על הפעלת הצהרון כבר מחר", אומר גורם מוסמך בעיריית ירושלים.

מנהל תלמוד תורה 'אחיעזר' יוסי גרז הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת': "עיריית ירושלים ביקשה מעמותת 'רמת דוד' המפעילה את הצהרונים להמתין עוד כמה ימים עד שנתארגן עם אישור סופי ממשרד החינוך אך אלו סירבו. אני כמו הורים רבים קיבלתי את ההודעה הפתאומית על הפסקת הצהרונים מחר והייתי בהלם! זה מרגיז אותי אני כמנהל מוסד – ההורים יודעים שהתקלה לא קשורה אליי".

יצויין, כי הערב, לאחר פניית "כיכר השבת" לגורמים הרלוונטיים בנושא, הודיע אורי ישר, מנהל "ניצנים" באגף חינוך חרדי כי לאחר מאמצים רבים עיריית ירושלים הודיעה כי היא תאריך את האישור להפעלת הצהרון עד סוף החודש.

סגן ראש העיר צביקה כהן מחזיק תיק חינוך חרדי מסר מוקדם יותר היום ל'כיכר השבת': "יש חוק שלא יתנו את אותם צהרונים למקומות אשר לא קיבלו אישורים. ביקשתי ממנהל אגף החינוך איתמר בר עזר שיזרזו להם את האישור תוך יומיים שלושה. אין כאן קסם, לא נצליח לפתור זאת מהיום למחר אך נעשה הכל על מנת שהילדים לא ייפגעו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר