אירופה הכניסה את הצ'יפס לפיקוח בריאותי מחמיר

אוהבים את הצ'יפס ברומא? מכינים טוסט רק בשביל הגבינה הצהובה שנשרפת? באירופה תוקנו תקנות מחמירות בנוגע למוצרי מזון שמכילים אקרילאמיד מחשש לסרטן (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

נכון, רוב האוכל באירופה לא כשר, וכשאנחנו טסים לשם זה בעיקר למנוחה, שופינג, ונופים יפים ופחות בשביל אוכל אותו אנחנו מביאים בקופסאות מהארץ, אבל גם אם אתם מכירים מסעדה כשרה ומכורים לצ'יפס החלומי שלהם, יש מצב שזה ישתנה בפעם הבאה שתטוסו לשם

באיחוד האירופי אישרו את התקנות שנועדו להגביל תכולת "אקרילאמיד" במוצרי המזון. על פי התקנות החדשות כבר מהראשון לאפריל תוגבל תכולת החומר הזה ל־700 מיקרוגרם לכל קילוגרם. תקנה זו תשפיע על יצרני מזון, על חברות הסעדה וגם על מסעדות.

מוצרי המזון בהם נמצא האקרילאמיד בריכוז גבוה ומסוכן הם בעיקר במזונות מושחמים, כמו קרום הלחם, עוגיות, קפה או קצוות של צ'יפס. החלקים הפריכים של מזונות אלה מכילים ריכוז גדול של אקרילאמיד. הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן IARC קבעה כי החומר עלול לגרום לסרטן, ומסיבה זו החליט האיגוד להגביל את הכמויות שלו . מי שנפגעו באופן ישיר מההחלטות הם בין היתר יצרני הצ'יפס שיידרשו לבחור זנים של תפוחי אדמה שבהם יש סיכוי קטן יותר ליצירת אקרילאמיד, ועבורם ייאלצו לשלם קצת יותר. בכדי לאכוף את ההחלטות יבצעו מבקרים מטעם האיגוד בדיקות מדגמיות במפעלים כדי לראות שהם עומדים בתקנה. בנוסף, מתכוני האפייה והטיגון ישופרו ויפוקח. צעדים דומים יינקטו גם לגבי מאפיות וקונדיטוריות, בהן יבקרו את מרכיבי המזון

ההחלטה הגורפת תינתן לאכיפה בכל שטח ציבורי ברחבי אירופה כשהמקום היחיד בו לא יהיה ניתן לאכוף את התקנה יהיה בתים פרטיים, שם החל האיחוד במסע שכנוע, שנועד להעלות למודעות הציבורית את הסיכון לחלות בסרטן בחשיפה בלתי מוגבלת לחומר זה.

האיחוד אף פרסם מספר עצות להקטנת ריכוז של אקרילאמיד בבית: בהכנת טוסט, יש לתכנת את ההשחמה לרמה גבוהה, ולהסיר את החלקים השרופים. מומלץ להקטין את הבישול בטמפרטורות גבוהות במזונות עשירים בעמילן. אפשר להשתמש בדרך בישול רכה יותר דוגמת הרתחה, אידוי במקום טיגון, אפייה או השחמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר