מאבק השבת באשדוד

מזכיר הבד"צ לנציגים: עצרו את יוזמת לסרי להרחבת 'ביג'

במכתב בהול ששיגר מזכיר בד"צ "רבני הקריות" באשדוד לחברי מועצת העיר החרדים הוא מתריע על יוזמה מסוכנת של ראש העיר לסרי להרחיב את מרכז "ביג פאשן" ולהרבות את חילולי השבת (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש העיר יחיאל לסרי (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: מאבק השבת באשדוד מסעיר את העיר כשהכול רואים במתחם "ביג" את מקור הפרצה, וכפי שזכוכר המאבק שהתנהל נגד חילולי השבת במקום בשנים האחרונות, אלא שאם לא די במה שקיים, כעת מתברר שישנה יוזמה להרחבת המתחם מחלל השבת, תוך עקיפת הנציגים החרדים היושבים בוועדה המקומית, והעברת התיק לדיון בוועדה המחוזית בלבד.

במכתב בהול שנשלח אמש (ראשון) לחברים החרדים בעירייה, מתריע יצחק מאיר קונופניצקי, מזכיר בד"צ רבני הקריות - הגוף הרבני הדומיננטי בעיר, מפני היוזמה המסוכנת.

"נודע לי", פותח קונופניצקי את מכתבו, "שהיום התפרסם בכלי תקשורת חילוני מקומי, דברים חמורים שאמר מנכ"ל ביג איתן בר זאב, מהם עולה כי היוזמה שלו להקמת מתחם מסחר חדש וענקי באזור ביג, בשם סינמה סיטי, ממשיכה להתקדם בגיבוי ראש העיר יחיאל לסרי, למרות שנפלה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, באמצעות העברת התכנית בוועדה המחוזית, תוך עקיפת הנציגים שומרי השבת היושבים בוועדה המקומית".

קונופניצקי מוסיף וכותב כי "ברור לכולנו מה משמעות הדברים, כאשר על הראשונות אנו מצטערים, על מרכז "ביג" שמשמש כמוקד חילול שבת ענקי, מבלי שראש העיר יבצע כנגדו כל אכיפה, וכעת חלילה לנו שיתווסף עוד שטח ענקי של חילול שבת באזור זה, מה שיביא בוודאי ריבוי חילולי שבת גם בשטח זה וגם בתוך העיר, כשעסקים רבים לא יוכלו לעמוד בפיתוי ובתחרות הקשה".

הטענות על אכיפה של העיריה במתחם נדחות על ידו. "כמו כן, מדיווחים מדויקים שקיבלתי ביממה האחרונה עולה כי כל מה שנטען על אכיפה במרכז "ביג" בשבת האחרונה - בשקר יסודו, ומנכ"ל ביג בעצמו צוטט שאף עסק לא קיבל השבת דו"ח, כך שאין לתלות תקוות כי הסינמה סיטי יהיה שונה מביג בכל הקשר לחילולי השבת", טוען מזכיר הבד"צ.

לסיום הוא כותב כי "על כולנו להתעשת ולהבהיר לראש העיר כי כולנו מאוחדים במאבק למען שבת קדשנו וכי עליו לאכוף את חוק העזר ולשמור על הצביון היהודי של העיר אשדוד, שרוב תושביה אינם מעוניינים לראות כך את עירם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר