מאות תלמידים בסכנה

עיריית בני ברק למשרד החינוך: לשלול לת"ת את הרישיון

סערה בעקבות פנייתה של עיריית בני ברק למשרד החינוך בדרישה לשלול את הרישיון מת"ת 'כרם גפן ישראל', בו מתחנכים מאות תלמידים, בטענה כי הת"ת משתמש בשטח עירוני באופן לא חוקי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
זייברט והפניה למשרד החינוך (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בעוד ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט חגג אמש (ראשון) את אירוסי ומקבל שבחים והילולים מממלא מקומו הרב אברהם רובינשטיין, פורצת לה סערת ענק בשכונת קרית הרצוג, שצפויה להסעיר את העיר בני ברק.

מתברר כי עיריית בני ברק שלחה מכתב למשרד החינוך לפסול את הרישיון לתלמוד תורה "כרם גפן ישראל" בו לומדים למעלה מ-400 ילדים תושבי השכונה, והוא למעשה התלמוד תורה הגדול ביותר בצפון העיר.

מתברר כי הת"ת יושב מזה שנים על ארבעה דונם עירוניים, עוד מימי כהונת יעקב אשר בראשות עיריית בני ברק. אלא עשם חלוקת הקרקעות האחרונה החליטה העירייה לקחת את רוב השטח ולהקצות אותו למוסדות אחרים.

הנהלת הת"ת ביקשה היתר מגדולי הדיינים בעיר ואלו התירו לה ללכת לבית המשפט ולתבוע את העירייה בכדי "למנוע את גדילת הרש", כלשון ועד ההורים בת"ת.

פניית העירייה למשרד החינוך
פניית העירייה למשרד החינוך

בשנה שעברה הוציאה העירייה אישורים לת"ת, מהם עולה כי מנהל אגף החינוך בעירייה הרב יהונתן ספרא, והיועמ"ש של עיריית בני ברק, עו"ד יהודה ליבוביץ, אישרו את שימוש הת"ת בשטח גם במהלך השנה האחרונה.

אלא שאתמול נודע כי עיריית בני ברק פנתה למשרד החינוך בבקשה לפסול את רישיון התלמוד תורה, בטענה כי הוא יושב על שטחי שצ"פ ושטחי מעבר, בעוד רוב התלמוד תורה יושב על שטח חום, ואף עיריית בני ברק הקצתה מחלקו עבור התלמוד תורה.

זאת ועוד, במכתב ששיגר עו"ד אורי הברמן למר פארס טוויל, מנהל אגף א' רישוי במשרד החינוך, הוא טוען כי "מבדיקה חוזרת ובעקבות עתירה שהוגשה לבית המשפט" התברר כי עמותת 'כרם גפן ישראל' פועלת בשתי חלקות בניגוד ליעוד הקרקע "תוך השתלטות על שטח עירוני וחסימת דרכי גישה באופן לא חוקי".

אישור אגף החינוך לת"ת להשתמש בשטח
אישור אגף החינוך לת"ת להשתמש בשטח

"ברשות מרשתנו", כותב עו"ד הברמן, "אין כל מידע באשר לנתונים העומדים בפניכם, ואשר סופקו על ידי כרם גפן, אך כל נתון הסותר האמור לעיל, הינו מוטעה. נודה על טיפולכם המידי".

אנשי ועד ההורים של הת"ת אומרים ל"כיכר השבת" כי "לא נשמע כדבר הזה, שעירייה חרדית מוסרת תלמוד תורה מהגדולים בעיר למשרד החינוך. תארו לכם אם ראש העיר היה ליטאי והיה מוסר תלמוד תורה חסידי מה היה קורה? צר לנו כי במקום למחות על החרפה ישנם אנשים הטומנים את ראשם בחול ושולחים זרי דפנה עם שבחים לראש העיר".
.
תגובת עיריית בני ברק לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר