טעות גבולית

ישראלי שהה דקה במקסיקו ועומד בפני גירוש מארה"ב

כמה פעמים קרה שלקחתם את הפניה הלא נכונה בכביש? אך בעוד אצלכם הטעות עלתה בכמה דקות נוספות על הכביש, אצל הישראלי הזה הטעות עלולה לשנות את חייו (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

אור יעקובי, סטודנט ישראלי למתמטיקה ומחשבים שהיגר לארצות הברית לפני כ-15 שנים, יחד עם הוריו ושני אחיו, קפץ ל"לאס אמריקס" כדי לעשות שופינג יחד עם חבריו לקראת הסמסטר הקרוב. אך כשסיימו את מסע הקניות, יצאו השניים ביציאה הלא נכונה ומצאו עצמם בכביש שמחבר את מרכז הקניות עם עיר הגבול המקסיקנית טיחואנה. לצערם, כשהבינו שטעו בדרך היה זה מאוחר מדי. למרות ששהו בשטחה של מקסיקו במשך דקה אחת ואלי אף פחות, במעבר הגבול נעצר יעקובי על ידי רשויות ההגירה האמריקנים ונכלא לשישה ימים.

הוריו של יעקובי (22), היגרו לארה"ב כשהוא היה בן שבע. וכמו ילדי מהגרים רבים שלהוריהם אין מעמד חוקי בארה"ב, אור נכלל בתוכנית DACA ("דאקה") של נשיאה הקודם של ארצות הברית ברק אובמה. התוכנית מאפשרת ל־800 אלף ילדים שהגיעו לארה"ב בצורה לא חוקית, לעבוד וללמוד בה, ומגינה עליהם מפני גירוש. רובם של הילדים האלה — שמוכרים בכינוי "החולמים" — הם היספאנים. אך תקנה אחת בחוק עלולה לסבך את אור, מאחר ובתקנות החוק מופיע כי נאסר על מי שנכלל בה לעזוב את ארה"ב ולשוב אליה ללא אישור מיוחד.

הנשיא טראמפ בצעד שהקים עליו את הדמוקרטיים ולא מעט רפובליקנים החליט לבטל את תכנית "דאקה" ובקמפיין הבחירות שלו אף התחייב הנשיא כי יגרש את כל ה"חולמים" לארצות מולדתם.

בראיון ל'ידיעות אחרונות' סיפר יעקובי כי "זאת הייתה טעות תמימה, לאחר שסיימנו את הקניות והתכוונו לחזור הביתה, החבר שלי עלה על הכביש המהיר דרומה. ברגע שעשית את הטעות הזאת, אי־אפשר לחזור אחורה. הלב שלי דפק במהירות כשעברנו את הגבול והבנתי שאנחנו במקסיקו. כל הסיפור הזה לקח 25־30 שניות. ירדנו מיד ביציאה הראשונה ועשינו סיבוב פרסה על מנת לעלות על הכביש בחזרה לסאן דייגו. בגבול הסברנו לאנשי רשות ההגירה מה קרה ושאני בתוכנית 'דאקה', אבל זה לא עזר לי".

בינתיים, הסטטוס של יעקובי כילד "דאקה" הוחזר אליו, אך עורך דינו סיפר כי סכנת הגירוש טרם חלפה. יעקובי עצמו שהה בסוף השבוע בבית הוריו בטרזנה, לוס אנג'לס. "נתתי להורים חיבוק גדול", סיפר. "הם כל כך דאגו לי. עכשיו אני חוזר ללימודים אחרי שהפסדתי את השבוע שעבר בגלל המעצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר