אירועי 70 למדינה יוצאים לדרך: "לחבר את כולם"

בטקס רשמי שנערך ביד לשריון הציגה שרת התרבות והספורט, חברת הכנסת מירי רגב, את הקונספט הייחודי לאירועי יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל- "70 שעות של חגיגה ישראלית" (בארץ)

אסף מגידו | כיכר השבת |
השרה מירי רגב. (צילום: יחצ)

באירוע נכחו מנכ"ל משרד התרבות והספורט, יוסי שרעבי, מנהל מרכז ההסברה, מושיק אביב וחברי מנהלת אירועי ה-70 - נציגי חברת ההפקות טרגט מרקט שנבחרה להפיק את האירועים.

במהלך מסיבת העיתונאים נחשף הלוגו שילווה את החגיגות, בלב הלוגו מגן דוד - סמל לעצמה ולנחישות של עם ישראל מימי דוד המלך עד היום.

מגן הדוד קיבל סגנון עדכני ומדורני, ספרות ה-70 משתלבות בתוכו ומהן מתפרץ קו המשכי, אין סופי, המתפרק לפיקסלים ומייצג שני דברים: נצח לצד חדשנות וקידמה.

בבסיס מבנה הלוגו מופיעה המילה ישראל בכתב של סופרי סתם, כפי שנכתבת התורה על קלף ומבטאת את החיבור, הבל ינותק, בין מדינת ישראל המודרנית לבין לאומיות עתיקת היומין בין תשע"ח לתנ"ך ובין ירושלים של מעלה וירושלים של מטה.

עוד נחשף נושא חגיגות ה-70 :"מורשת של חדשנות".

השרה רגב: "יותר מכל חברה אחרת בעולם, יש בחברה הישראלית של היום שילוב עמוק של ישן וחדש, של דת ומודרנה, של רוח וחומר – ואולי זהו סוד כוחה, סוד כוחנו. החברה הישראלית בעלת מאפיינים לאומיים, היסטוריים ומסורתיים חזקים מאוד, המאפשרים לה לשמור על זהותה, על הלכידות שלה וכמובן על בטחונה הפיזי. ככזו היא יצירתית, חושבת על העתיד, חושבת מחוץ לקופסא ופורצת דרך במחקר, ברפואה ובחקלאות, וכך תורמת תרומה מכרעת לאנושות כולה. תרומה ייחודית זו של ישראל לעולם, החליטה הממשלה להדגיש השנה תחת הכותרת "מורשת של חדשנות".

ערכים אלה באים לידי ביטוי בלוגו, בטקס המשואות ובשלל האירועים לאורך השנה.

"חגיגה ישראלית שמחברת את כולם יחד"

חגיגות 70 השעות יחלו בטקס המשואות ויימשכו עד כניסת השבת וימשכו מצאת, ויכללו בתוכם:

"ישראל והעולם שרים יחד"- לאחר טקס המשואות בשעה נתונה, תתבצע ספירה לאחור וכל מדינת ישראל ויהודי העולם ישירו שיר אחד יחד. על רקע פזמונו האחרון של השיר יהיה מופע זיקוקים מהגדולים ביותר שהיו במדינת ישראל.

"מצעד האור"- את יום חמישי בערב יסכם מצעד האור שיכלול אלמנטים ודמויות מוארות שיביאו לידי ביטוי את ההצלחות והחדשנות הישראלית. מצעד האור הראשון מסוגו במדינת ישראל בו כל אזרח יוכל להשתתף.

"הורה השבעים"- לאחר הכרזת המדינה שתושמע בשעה 16:00 ביום שישי, יצאו במחולות כל אזרחי המדינה לצלילי שיר שנכתב במיוחד לשנת ה70 של המדינה ואחריו תתבצע קבלת שבת המונית.

"ארוע פסקול לחברה הישראלית"- האירוע שיחתום את החגיגות יהווה במת כבוד ליוצרים וליוצרות הגדולים שלנו, אלו שבחיים ואילו שאינם.

השרה הרגב הוסיפה כי "בחגיגות 70 השעות ייקחו חלק כל האזרחים; חרדים דתיים וחילוניים, יהודים וערבים, מזרח ומערב, מרכז ופריפריה. אלו יהיו 70 שעות של חגיגה ישראלית שמחברת את כולם יחד. האירועים יפנו לקהל הצעיר והמבוגר, למשפחה כולה וכן גם ליהודי העולם. אנחנו הולכים לערוך כאן את אחד האירועים המדוברים, חווייתיים, מלאי אנרגיה, רגש ושמחה בחברה הישראלית".

"יהיה שמח, מכובד ומרגש כפי שראוי שיהיה למדינה שאנו כל כך אוהבים, מדינת ישראל. מדינת ישראל חוגגת 70".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר