נופל וקם

הורים צעירים התפקדו: השלבים שהילד שלכם צריך לעבור

ברגע שהילד נולד, נולדים אצלנו ההורים אינסטינקטים חדים, ולצידם עולות חששות. זה טבעי וזה בסדר, אבל כדאי שתלמדו את שלבי ההתפתחות של הילדים כמו שצריך (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

לא משנה מי אתם ובני כמה אתם, כל לידה של ילד נוסף הופכת אתכם להורים צעירים, וככאלה תמיד תתלבטו מה נכון לעשות, והאם זה שהילד מתפתח בקצב הזה והזה, זה סימן לדאגה או שזה טבעי לגמרי.

כמובן שברוב המקרים החששות מתגלים כחששות שווא, אבל בכל מקרה בו מתעוררת שאלה בנוגע להתפתחותו התקינה של הילד, כדאי להיוועץ עם מומחים.

הנה לפניכם כמה שלבים הנחוצים להתפתחות בריאה וטובה של ילדכם הקטן.

שכיבה על הבטן: הרבה פעמים כשהתינוק מתהפך על הבטן היד שלו נשארת מתחת לגוף, ואנחנו רצים לסייע לו ל ומוציאים לו את היד מתחת לבטן, אז זהו שבפעם הבאה פשוט תשאירו שם את היד. כי כשתינוק מתהפך זה אומר שיש לו כבר מספיק כוח שרירי לעשות את הצעד, לכן אל תמהרו להוציא את היד משם. חשוב לתת לו הזדמנות להוציא אותה לבד. כמובן שאם הוא נשאר ככה קצת יותר מדי זמן, הושיטו יד לעזרה

הילד יושב לפני שהוא זוחל: שוב, כדאי להפנים כי תינוק לא יעשה שום צד אם הוא לא יכול. שלב הזחילה הינו שלב חשוב ביותר להתפתחותו של התינוק והוא נועד כדי לחזק את חגורת הכתפיים. בשלב זה התינוק נדרש לעשות הצלבה לחיזוק שתי האונות במוח כבסיס לשלבים מאוחרים יותר כמו דיבור וכתיבה. יחד עם זאת אנחנו יכולים לעודד זחילה בדרכים שהזכרתי קודם וגם לזחול יחד איתו במשחק נחמד. חשוב להבין שאנחנו לא יכולים לעצור את ההתפתחות, ולכן הפסיקו להשכיב את הילד בכל פעם שהוא מתיישב, ותתנו לזמן לעשות את שלו

התינוק עומד לפני שהוא מתיישב: שוב… ברגע שילד מצליח לעמוד בכוחות עצמו הוא בהחלט גם יכול מבחינה מוטורית לשבת, העניין שחשוב כאן זה לבדוק את הסיבה אשר הרבה פעמים יכולה להיות שהוא לא מצליח לרדת בעצמו לכן הוא מדלג על שלב.

מה כן? עודדו את הילד לשים שרפרף כל פעם שהוא מנסה לרדת (אם זאת הסיבה). ישיבה במשחקים שונים על הריצפה יחד אתכם, קריאת סיפור ואפילו לתת לו פרי בישיבה על הריצפה. לכן חשוב לשים לב על הסיבות בכדי שנוכל לספק תשובות. שימו לב - בהתחלה הם נופלים יותר וחשוב לשים לב לפינות חדות, שטיחים ועוד, בכדי למנוע נפילות ראש קשות. הגוף שלנו מתפתח בהדרגתיות, לכן חשוב לא להושיב תינוק לפני שהוא מתיישב לבדו משום ששרירי הגב עדיין לא מספיק חזקים.

תינוק שהולך כבר בגיל תשעה חודשים זה שלב מוקדם מדי, והרבה פעמים אנחנו שומעים שזה יכול לפגוע בעצמות של הרגליים ולעקם אותן מתוך עומס עליו. ולכן אם התינוק מדלג על אחד השלבים יתכן והוא נתקל בקושי מסוים לבצע אותו השלב, יכול להיות למשל שהזרועות שלו חלשות או ששרירי הבטן שלו חלשים. במקרה של תינוק שממהר להתקדם משלב לשלב יכול בהחלט להעיד על כך שהוא מפצה על קושי אחר.

ברגע שהתינוק נולד, מולדים אצל ההורים שלו אינסטינקטים חדים במיוחד, תנו להם להוביל את שלבי ההתפתחות של הילד.

היו ערניים, והשתדלו להעשיר את הידע והניסיון כדי "לא לעשות טעויות". מותר לטעות, זה בסדר, זאת הדרך שלנו לדעת מה נכון ולתקן.

לכן חשוב לשאול שאלות וכל הזמן לעקוב אחרי ההתפתחות של ילדכם ולהתחבר לאינסטינקטים שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר