מלחמת ההקצאות

החיידר הבני ברקי הגיש מסמך כוזב לעירייה?

בעיריית בני ברק טוענים כי האישור לפעילות החיידר 'כרם גפן' נעצר לאחר שהתברר כי המוסד הגיש לכאורה בקשה כוזבת. "האישור נעצר כדי למנוע הליך פלילי נגד העירייה" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בנייה בבני ברק. אילוסטרציה (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

פרשת ההקצאות בעיריית בני ברק ממשיכה להסעיר את עיר התורה והחסידות: על רקע הפרסום אמש (שני) ב"כיכר השבת" כי העירייה עצרה את האישור שהעניקה לפעילותו של תלמוד התורה "כרם גפן" בעיר - מה שהביא לעצירת תקציב משרד החינוך למוסד, גורמים בעירייה חושפים הערב פרטים חדשים על הפרשה. לטענת הגורמים, התקציב נעצר לאחר שהתגלה כי תלמוד התורה הגיש לעירייה בקשה כוזבת.

בעירייה טוענים כי למעשה, מדובר בפלישה לשטחי ציבור. לדבריהם, ראשי העיר בעבר וכיום, יעקב אשר וחנוך זייברט החליטו להעניק למוסד אישור זמני לפעול במקום עד לחלוקת ההקצאות בעיר, במסגרתם, סוכם, גם תלמוד התורה יקבל חלק בשטח.

בעירייה טוענים היום כי במהלך השבועות האחרונים הם גילו כי תלמוד התורה, שמנהל בימים אלו מאבק משפטי מול העירייה, שיקר לכאורה בהגשת הבקשה להמשך הישארות חריגה במקום. גורם בעירייה מפרט: "הבקשה לאישור חריג הוגשה על שטח חום (המיועד לשטחי ציבור) במקום על שטח אדום המיועד לכביש. בדיקה מדוקדקת העלתה כי הבקשה לחריגה הוגשה על חלקה מספר 817, כאשר תלמוד התורה יושב על שטח מספר 818 המיועד לכביש".

השטח (סריקה)
המפה (סריקה)

עד כה, טוענים בעירייה, החריגה אושרה בשל העובדה כי מדובר בשטחים חומים המיועדים לשטחי ציבור, "שממילא חלקם היו מיועדים לתלמוד התורה כפי שהוא אכן קיבל בסבב ההקצאות האחרון". אלא, ש"עם גילוי התצהיר הכוזב הוחלט בעירייה לעצור את התהליך כדי למנוע הליך פלילי נגדה" כך אומרים הגורמים.

יצויין, כי בעירייה טוענים עוד כי עצירת האישור נעשתה בהתייעצות עם היועמ"ש, וזאת עד לבירור מלא של הסיפור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר