לא בטוחים אם כיביתם את הגז? המחקר החדש הזה בשבילכם

נעלנו את הדלת? כיבינו את הגז? הדוד שמש נשאר דולק? כל השאלות הללו מופיעות אצלינו ויתכן והן מעידות על משהו גדול יותר מסתם חוסר ריכוז(בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

נעלתם את הבית נתתם נשיקה למזוזה ונכנסתם לישון ומנסים להירדם אך רגע לפני שזה סוף סוף מצליח לכם המוח מחליט לאתגר אתכם עם שאלות מטרידות כמו האם הדלת נעולה? אם תמיד חשבתם שזה קצת חוסר ריכוז, יכול להיות שאתם סובלים אובדן זיכרון זמני ולשוק פתאומי, שקורה כשאנחנו קולטים שאיננו בטוחים אם עשינו את כל מה שהיינו צריכים לעשות.

המחקר החדש שנעשה על ידי חוקרים מאוניברסיטת קונקורדיה במונטריאול, קנדה, מצא כי פחד מאובדן שליטה עשוי להוביל להתנהגות המתאפיינת בבדיקות חוזרות.

אדם רדומסקי, אחד ממובילי המחקר כתב "הראינו כי אנשים שמאמינים שהם עומדים לאבד שליטה, נמצאים בסיכון גבוה יותר להפגין התנהגות 'בודקת' בתדירות גבוהה יותר"

החוקרים מקווים שממצאיהם יאפשרו להם למצוא דרכים טובות יותר לטפל ב-OCD ובהפרעות חרדה אחרות.

במחקר של רדומסקי וז'אן-פיליפ גנייה השתתפו כ 133 סטודנטים, בעלי אפיון דמוגרפי שעברו בדיקת אא"ג, שרשמה את פעילות החשמל במוח.

החוקרים שכנעו את המשתתפים כי הם בשליטה מוחלטת או בסיכון לאובדן שליטה, ואז הורו להם לבצע מטלה במחשב שדרשה מהם "לשלוט בקצב התמונות", באמצעות העלמתן לפני שהן דוהות ונעלמות באופן עצמאי. מה שהמשתתפים לא ידעו זה שאין להם באמת שליטה בתמונות, שתוכנתו להופיע ולהיעלם בקצב שונה.

המשתתפים הונחו להשתמש בצירופים שונים של מקשים כדי לשלוט בתמונות, וללחוץ על מקש הרווח כדי לאשר את הפעולה שלהם. החוקרים גילו כי המשתתפים שהיו משוכנעים שהם בסיכון גבוה לאובדן שליטה הפגינו יותר התנהגות המאופיינת בבדיקה קפדנית בהשוואה לשאר המשתתפים, שנאמר להם כי הם בשליטה מוחלטת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר