נקלעתם לתאונה? הרכב יזעיק את כוחות ההצלה

המערכת החדשנית שמותקנת בכל הרכבים החדשים באירופה עושה את דרכה לישראל.שר התחבורה כץ אמר כי "מדובר במערכת מצילת חיים ממדרגה ראשונה שתחסוך בחיי אדם רבים"(תחבורה)

(צילום: שאטרסטוק)

באירופה הוחלט כי החל מה־1 באפריל יחויבו כל המכוניות החדשות, מסחריות ופרטיות להצטייד במערכת eCall, מערכת שמזעיקה אוטומטית את שירותי החירום במקרה של תאונה. גם בישראל, החליט שר התחבורה ישראל כץ לחייב את התקנת המערכת ובדיונים שנערכו בימים האחרונים בין משרדי התחבורה והבריאות, סיכמו הצדדים כי מד"א תשמש כשירות החירום בארץ — במספר חירום חדש ייעודי: 112.

מערכת הeCall מזהה במידה והרכב היה מעורב בתאונה באמצעות קבלת התרעות מחיישן תאוצה ופתיחת כריות האוויר. המערכת לא תזעיק את מוקדי החירום במקרה של תאונה קלה, אך ברגע שהיא תזהה תאונה, היא תיצור קשר עם המוקד באמצעות קוד חירום על גבי רשת סלולרית, ללא צורך בתשלום חודשי למפעילות הסלולריות.

מוקד מד"א ייצור קשר עם הנהג באמצעות הדיבורית ברכב, ויברר לאיזה סיוע הוא זקוק. ובמידה ונהג הרכב לא יגיב ההנחה היא שהנהג נפגע בצורה קשה ומיד יישלח אליו אמבולנס. ובמקרה שיעלה צורך לחלץ לכודים מהרכב המוקד יוכל להזעיק שירותי חירום נוספים, כמו משטרה וכיבוי אש . המערכת נועדה לזרז את זמן הפינוי הרפואי לאחר תאונה. באיחוד האירופי מעריכים כי השימוש במערכת יכול להפחית את זמן התגובה של שירותי החירום בכ־50% ולאפשר פינוי מהיר יותר לבית החולים, החיוני במיוחד במקרה של פצועים קשה.

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "מדובר במערכת מצילת חיים ממדרגה ראשונה שתסייע לכוחות ההצלה להגיע במהירות לנוסעים ונהגים הנמצאים במצוקה ולחסוך בחיי אדם רבים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר כי "המערכת הזו תציב את מגן דוד אדום ומדינת ישראל בין המדינות המתקדמות בעולם".

לפרטים על פיתוח ישראלי פורץ דרך למניעת שכחת ילדים ברכב, לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר