אכיפה או עבודה בעיניים?

מקורבו של לסרי: "המסעדות ובתי הקפה יפעלו ללא הפרעה"

בעוד עיריית אשדוד מחפשת פקחים גויים לאכיפת השבת והחלה בחלוקת התראות לעסקים מחללי שבת, ממלא מקום ראש העיר יחיאל לסרי מצהיר כי המסעדות ובתי הקפה יפעלו ללא הפרעה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד (צילום: פלאש 90)

בימים האחרונים פרסמה עיריית אשדוד מודעות 'דרושים' בהן פנתה לכאלה "ששבת אינו יום המנוחה השבועי שלהם" להצטרף לשורות האכיפה העירונית, כך שהיא בעצם מחפשת פקחים גויים שיאכפו את שמירת השבת, זאת לצד העובדה כי בשבתות האחרונים חילקה התראות לעסקים מחללי שבת.

נראה היה כי העירייה מפנימה את הדרישה לאכיפת חוק השבת, אלא שהתכתבויות בדף הפייסבוק של גבי כנפו, ממלא מקום ואיש סודו של ראש העיר יחיאל לסרי, מעלות תהיות קשות בכל הנוגע לרצינות כוונותיה של עיריית אשדוד.

דרור שושן, בעל מסעדת קמפאי במתחם 'ביג', שאל את גבי כנפו, כיצד יוכל להסתדר כלכלית לאור הפרסומים כי העירייה מתכננת לאכוף את חוק העזר העירוני במתחם, בעוד שהוא אינו רואה לעצמו זכות קיום כלכלית ללא מחזור ההכנסות של שבת.

יצויין, כי הבעיה החוקית עימה מתמודדים בעלי המסעדות ובתי הקפה, היא הוצאת שולחנות וכיסאות מחוץ לבית העסק.

אלא שלמרות זאת, גבי כנפו הפתיע כשענה לו: "המסעדה לא תיסגר! תמשיך לשרת את תושבי אשדוד....".

כשדרור שואל: "מה האינטרס האמתי למהלך?", כנפו, משיב בנחרצות: "חברים, מסעדות וכל בתי הקפה פעלו ויפעלו באשדוד ללא הפרעה...".

כזכור, עסקני שבת באשדוד טענו כי בשתי השבתות האחרונות בהן נטען על ידי העירייה כי בוצעה אכיפה במתחם "ביג" - מדובר היה אך ורק במתן התראות בלבד ולא בקנסות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר