"חד וכשיר לחלוטין"

רופאו של טראמפ: הוא שוקל 108 קילו, מצבו מצוין

לאחר בדיקה מקיפה שעבר הנשיא האמריקאי אמר רופאו כי מומלץ שהנשיא ישיל כ-9 ק"ג ממשקלו ויקפיד על תזונה בריאה יותר אך אמר כי מצבו הפיזי והקוגנטיבי מצוין (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ במצב מעולה (צילום: ג'וייס בגוסיין, הבית הלבן)

רופאו האישי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרסם אמש (יום ג') את תוצאות הבדיקה הרפואית האחרונה שנערכה לו, ומסר כי בריאותו של הנשיא האמריקני מצוינת "וסביר להניח שהוא יישאר בריא במשך כל תקופת כהונתו כנשיא". לדברי הרופא, רוני ג'ונסון, טראמפ בן ה-71 חד מאוד וכשיר לשמש בתפקידו הרם, הצהרה שנועדה להפריך את הטענות בתקשורת האמריקאית, שהוא אינו בקו הבריאות.

על פי הדיווח ב-ynet, תשומת לב מיוחדת הוקדשה לבדיקה הקוגניטיבית על רקע הטענות שייתכן, כי טראמפ אינו כשיר נפשית לשמש כנשיא, טענה שאף זכתה לאישורם של פסיכולוגים רבים שלא טרחו אפילו לפגוש את טראמפ אך מיהרו להכריז על מצבו. ג'ונסון מסר כי הנשיא היה זה שביקש לערוך את הבדיקה כדי לשים קץ לשמועות ברשת בנוגע למצבו וכי הוא קיבל בה את הציון 30/30 – ציון נורמלי לחלוטין.

הרופא הדגיש בהודעתו, כי הוא אינו מודאג כלל מיכולותיו הקוגניטיביות של טראמפ וכי הבדיקה הניבה תוצאות מצוינות. ג'ונסון ציין גם כי לוּ היו סימנים כלשהם לאלצהיימר או למחלות אחרות הפוגעות בקוגניציה – הבדיקה הקוגניטיבית הייתה חושפת אותם.

כאמור, גם מצבו הפיזי של טראמפ משביע רצון, לפי רופאו של טראמפ הוא שוקל 108 קילוגרם ולחץ הדם שלו 122 על 74. לדברי ג'ונסון מוטב לטראמפ להשיל 9-6 קילו. הוא אמר כי תזונה הכוללת כמות מופחתת של שומנים תוכל להועיל לטראמפ. הנשיא האמריקני ידוע בחיבתו הגדולה לג'אנק פוד – והוא אינו טורח להסתיר אותה.

בנתונים שסיפק הבית הלבן בנוגע לבריאותו של הנשיא צוין כי טראמפ משתמש ב"פרופסיה", שהיא תרופה נגד הקרחה, ונוטל תרופות נגד לחץ דם גבוה, תרופה שהיא שגרתית לחלוטין לאנשים בגילו גם כאלה במצב טוב. רופאו של טראמפ המליץ לו להפחית את שיעור הכולסטרול הרע בגופו דבר שנעשה באמצעות תזונה בריאה יותר.

הרופא ציין בנוסף, כי מצב לבו של טראמפ "מצוין". הוא חשף עוד כי הנשיא הנמרץ נוהג לישון ארבע עד חמש שעות בלילה בלבד וכי לעתים בנסיעות ארוכות הוא נעזר בכדורי שינה.

כשטראמפ נשא בחודש שעבר את ההצהרה על ההכרה בירושלים כבירת ישראל ועל העברת השגרירות האמריקנית מתל-אביב לירושלים, היה נראה שהוא מתקשה לבטא חלק מהמילים, ועובדה זו העלתה תהיות בנוגע למצבו הבריאותי. אמש הסביר רופאו כי הוא נתן לטראמפ תרופה שייתכן כי גרמה לו לבלוע מילים.

הרופא ג'ונסון הוסיף, כי לטראמפ יש "גנים טובים באופן יוצא מגדר הרגיל" וכי הוא ניחן במרץ רב ובכושר עמידה נהדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר