סערה בציונות הדתית

הרב אבינר: אין להתגייס אם יש בעיות צניעות

הרב שלמה אבינר, מחשובי רבני הציונות הדתית, פסק לשאלת צעיר כי אין ללכת לצבא כלל במקרה וישנן בעיות צניעות בשל תערובת גברים ונשים. הרב אבינר: עומד מאחורי דבריי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

הרב שלמה אבינר, מהחשובים והבולטים בין רבני הציונות הדתית, פסק כי "עד שלא תהיה הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים בצה"ל - אסור להתגייס". הרב אבינר כתב את הדברים כחלק משו"ת - שאלות ותשובות - שפרסם באתר "כיפה".

הרב השיב לחייל ששאל כך: "אני תלמיד ישיבה ואני מתלבט אם להתגייס או לא, בגלל ערבוב הגברים והנשים בצבא".

הרב אבינר ענה: "מצווה גדולה ללכת לצבא, ויחד עם זה לקיים את הוראת התורה שיש לגברים ונשים להתרחק מאוד מאוד", והוסיף: "צריך לבקש יחידה בה אין נשים, כגון יחידות קרביות ממש, או יחידות של חרדים".

התלמיד היקשה ואמר כי מדובר בדרישה לא מציאותית, שכן הצבא לא מחויב לקלוט חיילים שאינם חרדים לגדודים החרדים, ובנוסף לא כל אחד מתאים לסיירת קרבית. "אם זה כך", ענה הרב, "אז לצערנו, בינתיים אין ללכת לצבא. או יחידה נפרדת - או לא להתגייס בינתיים. אין עושים מצוות צבא על ידי עבירה".

הרב דחה את הטענה כי מדובר ב"מרידה בצה"ל" ואמר: "אנו אוהבים את צה"ל אהבת נפש ובוודאי נתגייס כאשר הבעיה תתוקן".

דבריו הברורים של הרב אבינר שידוע בעמדותיו המקפידות על ההלכה, עוררו סערה בקרב הציבור הדתי לאומי. זו לא הפעם הראשונה שהרב אבינר מתבטא בנושאים מסוג זה ומביע את עמדותיו הנוגעות לצניעות נשים ומעורר את זעמם של חוגים ליברליים בציונות הדתית.

אמש אמר הרב אבינר ל"ידיעות אחרונות" על קביעתו בעניין הגיוס: "אני עומד מאחורי כל מילה. לא מכיר את כל אלה שמעוררים סערה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר