אטימות ברכבת הקלה

גילתה שאין לה נסיעות, ניסתה לרדת אך נקנסה • צפו

אטימות פקחי הרכבת הקלה כבר פורסמה לא אחת, אך בכל פעם נדמה כי מדובר בשיא חדש. כזה הוא המקרה של איילת, שביקשה לרדת כי גילתה שאין לה נסיעות אך נקנסה • סיטיפס: "קיבלה חיוב מוגדל כדין (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: אמוץ בר סלע ומטה המאבק מפסיקים לשים פס על ירושלים)

מדי זמן מה צצה לה טענה חדשה נגד התנהלות הפקחים של חברת סיטיפס המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים. סרטון חדש שעלה ברשת מתעד רגעים מביכים במיוחד, בהם בחורה שלדבריה לא הצליחה לתקף את ה'רב קו' והבינה שאין לה נסיעות, ומאחר הדלתות ננעלו ניגשה לפקח בכדי להסביר לו שהיא צריכה לרדת בעקבות כך, אך הוא בחר לקנוס אותה.

"מה ההיגיון", אומרת הנוסעת לפקחים, "אני רואה שאין לי נסיעות, מה אני עושה? אני אומרת לו וזה ברור שהוא יבין אותי".

הפקח נראה כמי שמכחיש את הטענה שהיא ניגשה לעדכן אותו שאין לה נסיעה ברב קו והיא מגיבה לו: "אני באתי אליך, בגלל זה אני פונה אליך, אני פניתי אליך, אמרתי לך 'אין לי, אני רוצה לרדת', אני ניסתי לפתוח (את הדלת. ק"ר) אבל זה לא נפתח. אתה מבין שאני צודקת?!".

הנוסעת המשיכה להתחנן לפקח: "אני מנסה לפתוח את הדלת והיא לא נפתחת. מה אני אעשה? אתה לא מבין שזו סיטואציה שאתה יכול לוותר לי? רציתי לרדת ב'שער שכם', הדלת לא נפתחה לי, אני באה אליך ואומרת לך את זה".

הפקח לא מתחשב בתחנונים ומגיב לה: "אין מה לעשות". הפקח שואל את הנוסעת איפה היא עלתה והיא מגיבה לו: "אני עליתי בשער שכם, אני מלמדת שם באולפן, אני באה - רואה שאין לי נסיעות, אני רוצה לרדת, אני לוחצת - לא נפתח, מה אני אעשה? אני באה אליך ואומרת לך את זה".

לאחר מכן מוזעק למקום כוח משטרה, הבחורה שחזרה בפני השוטר שוב את הסיפור כולו, וזה משיב לה כי הסמכות לתת דוחות היא של הפקחים ולא שלו.

בעמוד הפייסבוק העלו את הסרטון וכתבו: "אטימות ורשעות. סמוך לחצות עלתה איילת בשער שכם וניסתה לתקף היא הבינה שאין לה נסיעות וניסתה לרדת אך הדלתות נסגרו. היא ניגשה לפקח שהיה בתוך הרכבת, וסיפרה לו כדי למנוע אי נעימות הפקח במקום לתת לה לרדת בתחנה העירייה שקצת פחות מפחידה החליט לתת לה דוח ולאטום את ליבו".

אפרים מורנו ממטה המאבק מפסיקים לשים פס על ירושלים מסר: "סיטיפס צריכים לשנות את הדיסקט, תושבי ירושלים המשתמשים ברכבת הם נוסעים ולא גנבים. דרישתנו מסתכמת במילה אחת, אנושיות. בזמן שעכבתם את הנוסעת עד הגעת המשטרה היה ניתן וצריך לבדוק במצלמות את אמינות הסיפור של הנוסעת ולמנוע את עוגמת הנפש והביזוי שבסיטואציה".

מ'סיטיפס' נמסר בתגובה: "מדובר בנוסעת שנכנסה לרכבת הקלה כאשר אין ברשותה כרטיס נסיעה תקף. מאחר והנוסעת לא שילמה על הנסיעה הרי שהיא קיבלה חיוב מוגדל כדין. בכל תחנה ניתן לבדוק בקלות טרם הכניסה לרכבת את יתרת הנסיעות בכרטיס.

"צר לנו על חוסר הנעימות אך כפי המשתקף מהסרטון ניכר כי למרות ניסינותיהם של מספר גורמים אינטרסנטיים ופוליטיים להציג מציאות קשה ברכבת הקלה, גם במקרה זה הבקרים שמרו על כבודה של הנוסעת לכל אורך האירוע. כל מדיניות האכיפה והקנסות ברכבת הקלה נקבעה ע"י משרד התחבורה. סיטיפס פועלת בנושאים אלו על פי הוראות ברורות וחד משמעיות של משרד התחבורה ובהתאם לחוק הקובע מפורשות את חובת הרכישה, התיקוף ומתן הקנסות.

"על פי משרד התחבורה, חובה על הנוסעים להצטייד מראש בכרטיס נסיעה ולתקפו מיד עם כניסתם לקרון בכל נסיעה ובכל סוג כרטיס. ברכבת הקלה בירושלים נוסעים מדי יום כ-150 אלף נוסעים, אשר רוב רובם פועלים בהתאם לכללי הנסיעה. בסקרים שנערכים באופן שוטף, הרכבת הקלה זוכה באופן קבוע לשביעות רצון גבוהה בקרב הנוסעים. אחרי שנים של פעילות, ציבור הנוסעים כבר מכיר ומבין היטב כיצד לרכוש כרטיס נסיעה וכיצד יש לתקף את כרטיס הנסיעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר