פרובוקציות הדדיות

צפו בהשפלה: ערבים דחפו שוטרים בהר הבית

קבוצה של כ-40 יהודים, ביניהם כמה בעלי מראה חרדי, העזו היום לעלות שוב להר הבית - ובמקום החלה מהומה רבתי, שהסתיימה עם הוצאת המבקרים והשפלת השוטרים בידי הערבים • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק)

עשרות יהודים, ביניהם בעלי חזות חרדית, עוכבו היום (רביעי) בידי המשטרה על הר הבית, והוצאו מהמקום.

עדי ראייה מתארים, כי האירוע החל בעקבות פרובוקציה שעוררו ערבים כלפי הקבוצה - הפרובוקטיבית לכשעצמה. במקום התפתח עימות, והמשטרה התערבה - תוך שערביי המקום משפילים את אנשיה ודוחפים בידם את השוטרים אל מחוץ למתחם ההר.

כידוע, העלייה להר הקדוש הינה עבירה החמורה שעונשה עלול להיות כרת - לפי פסיקותיהם של כל גדולי הרבנים בימינו ובדור הקודם.

עו"ד נתי רום, מארגון 'חוננו' המסייע למעוכבים, סיכם: "יש מעל 40 מעוכבים בנקודת המשטרה בבית אליהו בעיר העתיקה. מדובר בקבוצה שהיתה בסיור בהר בית, הקבוצה נקלעה לפרובוקציה של ערבים ושל אנשי וואקף שהחלו לתקוף מילולית את הקבוצה וכן לצעוק קריאות 'אללה אכבר' ועוד".

"חלק מחברי הקבוצה השיבו חזרה בקריאות 'שמע ישראל', ובעקבות זה החלה המשטרה להפעיל אלימות רבה כלפי חברי הקבוצה. צר לי שכך המצב".

מדוברות המשטרה (ירושלים) נמסר: "לפני זמן קצר קבוצת מבקרים יהודים שהפרו את כללי הביקור בשטח הר הבית בעקבות פרובוקציה שהחל לעורר אחד מהם ואליו הצטרפו אחרים, הוצאו משטח ההר לצורך זיהויים ובירור הנסיבות. נדגיש, כי משטרת ישראל פועלת במכלול של איזונים תוך שמירה על החוק וכללי המקום ולא תאפשר לאף גורם להפר את החוק בכל דרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר