עבודה מועדפת: השכר הגבוה של נהגי הטרקטורים

כילדים שיחקנו בטרקטורים קטנים ונהננו מזה, מסתבר שיש אנשים שלקחו את האהבה הזאת צעד אחד קדימה והמשיכו לעשות את זה כמקצוע, ולא תאמינו, הם מרוויחים על זה הרבה כסף (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

שוק העבודה החרדי מתפתח לו עם השנים, כשתמיד דואגים למצוא עבודה שלא תסתור את ערכי התורה וגדרי ההלכה. הפתרונות יהיו במקומות עבודה ייעודיים לגברים ולנשים,ועוד פתרונות מגוונים. אך יתכן והפתרון נמצא ממש מתחת לאף, או לכף.

נתונים רשמיים מצביעים על כך ששכר חודשי של טרקטוריסט עומד על סך של 8 - 10 אלף בממוצע וככל שהניסיון יגדל כך השכר יעלה, זאת בנוסף לרכב אותו תקבלו מהמעסיק

ומה עם משרות? צביקה חודרלנד, סגן נשיא התאחדות בוני הארץ: "מדובר על מאות רבות של משרות אותם מחפשים המעסיקים בתחום לאייש כבר היום.

אתר job Master, המתווך בין מעסיקים לבין מועסקים פוטנציאליים דיווח על עליה חדה במספר המשרות שהתפרסמו מידי שנה לאיוש תפקידי מפעילי מכונות ניידות, נהגי טרקטורים ומלגזנים, ואמרו כי בתוך עשר שנים חלה עליה של 287% !!! לדברי גורמים בחברה גם בשנה האחרונה המשיכה מגמת העליה, תוך שנרשמה קפיצה משמעותית בשיעור של 10% בביקוש. חודרלנד מסביר כי ישנו ביקוש מתמיד למפעילים מאחר ואתרי בנייה אינם יכולים להתנהל ללא הכלים הללו

כאמור, השכר הגבוה אינו הפלוס היחיד ממנו נהנים המועסקים בתחום, שנהנים אף מכח צו הרחבה בתחום הבניין שחל עליהם, שקבע בין היתר כי בניגוד לחוק פנסיה חובה, המועסקים בתחום זכאים לקבלה כבר מהיום הראשון לעבודה כמו גם שהוותק נצבר בין מעסיקים שונים, זכויות הצמודות לוותק ענפי נמדדות בהתאם. בנוסף, שבוע העבודה בתחום קצר יותר מזה שנקבע במשק ועומד על 42 שעות במקום 43 שעות.

לדברי צביקה חודרלנד, אין בבבתי הספר הקיימים כדי למלא את הצורך בהכשרת מפעילים חדשים ואומר "על המדינה להכניס את היד לכיס ולהקים בתי ספר להכשרות מקצועיות, לעודד תעסוקה ישראלית ולעזור במימון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר