יהושע אליצור בישראל

ירה למוות בפלסטיני, ברח - והוסגר מברזיל

לפני יותר מעשור הורשע יהושע אליצור בהריגת פלסטיני מטווח קצר ללא עילה מוצדקת, ואיכשהו הצליח להימלט משטחי ישראל טרם הוכרע גזר דינו. היום הוא הוסגר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יהושע אליצור וזירת הירי (צילום: חדשות 2 / טל כהן, ידיעות אחרונות)

יהושע אליצור, תושב איתמר לשעבר שהורשע בהריגת פלסטיני לפני כ-13 שנה ונמלט לאחר מכן לברזיל, הוסגר היום (רביעי) לישראל ויובא בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב לדיון בתנאי המשך מעצרו.

אליצור, המכונה גם יוהנס אנגליס ווימר, הורשע בעבירת הריגה, לאחר שבחודש ספטמבר 2004 נהג ברכב פרטי ממחסום בית פוריק לכיוון אלון מורה, הורה לנהג טרנזיט פלסטיני בשם צאיל לעצור את רכבו, כיוון את קנה רובה ה-M-16 הטעון שברשותו לעברו - וירה בו למוות.

לאחר שמיעת הראיות, הורשע אליצור ב-5 בספטמבר 2005 בהריגה, ובית המשפט קבע דיון לשמיעת טיעונים לעונש, אך כשב-20 בספטמבר באותה שנה לא התייצב אליצור לדיון, התברר כי הוא נמלט מישראל.

זירת ההריגה (צילום: טל כהן, ידיעות אחרונות)

האינטרפול, המשטרה הבינלאומית, הוציא צו מעצר בינלאומי נגד אליצור, ובמשך שנים רבות פעלה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף עם חוליית האינטרפול במשטרת ישראל, כדי להביא לאיתורו של אליצור ולהסגרתו ארצה.

לאחר שביוני 2015 הוא נעצר בסאו פאולו בברזיל, הגישה ישראל בקשת הסגרה רשמית לרשויות ברזיל, ולפני כחצי שנה פורסם במדינה כי בית המשפט העליון בברזיל נענה לבקשת ישראל להסגיר אותו לידיה.

כאמור היום הושלמה הסגרתו, ולאחר שנחת בנתב"גכ הוא לווה החוצה בשוטרי מרחב שומרון, ומחר בבוקר הוא יובא לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

זירת ההריגה (צילום: טל כהן, ידיעות אחרונות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר