הנפגעים הלא צפויים מתביעת ההקצאות בבני ברק: מוסדות וישיבות מובילות

פרסום ראשון: עתירת תלמוד התורה 'כרם גפן' נגד ההקצאות בבני ברק, עלולה לפגוע בשורה של מוסדות חינוך וישיבות בעיר, בהם גם פוניבז' ואורחות תורה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עיריית בני ברק (צילום: Flash90)

סערת ההקצאות בבני ברק נמשכת: לאחר הודעת עיריית בני ברק למשרד החינוך נגד תלמוד תורה 'כרם גפן' בטענות לפלישה לשטח העירייה, הסערה בעיר נמשכת. בין השאר עולה, כי הנהלת תלמוד התורה הגישה בעתירתה שורה של תלונות נגד מוסדות חינוך וישיבות רבות בעיר, בהם ישיבת אורחות תורה, פוניבז', יד לאחים והקצאה שאושרה למוסד תורני בנשיאות חתנו של הגר"י סילמן.

על פי מסמכי העתירה שהוגשו לידי בית משפט והגיעו לידי "כיכר השבת", במסגרת העתירה נגד העירייה, תוקף יהודה שוורצברט, מנהל תלמוד התורה שורה של מוסדות חינוך ליטאיים שזכו בהקצאות במסגרת חלוקת ההקצאות האחרונה.

כך למשל, שוורצברט דורש בעתירה לבטל הקצאה לקהילה בה מכהן בן משפחתו של הגר"י סילמן כמרא דאתרא - הגר"ש ליפשיץ. בנוסף, הוא דורש לצמצם שטח של 5 דונם קרקע שהוקצה בעבר לשימוש ישיבת פוניבז ולישיבת נועם התורה והקצאה דומה של 3 דונם לסמינר שרנסקי.

בעתירה, שוורצברט טוען לשחיתות חמורה וריקבון בהליך ההקצאות של עיריית בני ברק, ומבקש מבית המשפט להורות לעירייה ליטול הקצאה שניתנה לישיבת פוניבז' על ידי ראש העיר לשעבר הרב מרדכי קרליץ וכן לבטל הקצאה לישיבתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל - ישיבת 'אורחות תורה', זאת בטענה כי היא לא הוגנת. הנימוק: "מדובר בעמותות שעיקר פעילותן דווקא במרכז העיר ולא ברור מדוע קיבלו הקצאה באזור שאין להם כל זיקה אליו", כלשון העתירה.

בנוסף, התביעה טוענת להליכים בעייתיים באישור ההקצאה לעשרות עמותות, כמו ישיבת 'תורה בתפארתה', וקהילת 'בית תפילה' של הגר"י וינפלד בטענה להעדר ניהול עמותה תקין כחוק. ארגון 'יד לאחים' זוכה לביקורת יוצאת דופן גם הוא בעתירה: "לא ברור כלל מדוע יש צורך בהקצאה עבור משרדים ומהו הצורך הציבורי החיוני בעניין זה".

לטענתם: "לא ניתן להשוות בין צורך ציבורי בדמות ת"ת או גני ילדים - שירותים שמספקת המבקשת, לבין צרכים אמורפיים של משרדים". בעתירה נטען עוד כי קהל היעד של יד לאחים אינם 'תושבי העיר' ולכן ההקצאה אינה עדיפה ביחס לת"ת העותר.

כעת, העתירה שהגיש הת"ת בניסיון לעצור את הליך ההקצאות בעיר, מהווה לטענת גורמים בעיר איום על כלל המוסדות שכן זכו להקצאה, שעומדים כעת בסכנת ביטול ודחייה - מה שייאלץ אותם להמשיך לשלם כסף מכיסם הפרטי.

בין השאר עולה כי שלושה מוסדות חינוך מרכזיים בעיר, נאלצים כיום לשלם מדי חודש מאות אלפי שקלים דמי שכירות, זאת בזמן ההמתנה להקצאת שטח מוסדר. כך למשל רשת מוסדות 'עטרת שלמה' במערב העיר ובמרכז העיר, שנאלצת לשלם שכירות למוסדות ספינקא, זאת בעוד שבעיריית בני ברק אישרה ל'עטרת שלמה' הקצאת שטח. הדיונים בעתירה, כך טוענים בעיר, יעכבו את המשך ההליך, ויגרמו להמשך תשלום דמי שכירות לחינם.

ועד ההורים מסר לכיכר השבת "שוב אחיזת עיניים של העירייה, רוב המוסדות הכתובים לא פגענו בהם, סה"כ העו"ד הביא לבית המשפט שאם להם מגיע ודאי שלתלמוד תורה הכי גדול בשכונה מגיע. העירבוב כאילו אנו פוגעים בפוניבז' או במוסד של חתן של הרב סילמן, זה אחיזת עיניים והמשך התנהגות נבזית של העירייה במטרה לפגוע בציבור הליטאי בעיר, זה שקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר