בת 50 מתה בשערי צדק כתוצאה מרשלנות רפואית

המטופלת שנכנסה לניתוח קל הייתה ידועה לצוות הרפואי כאחת שסובלת מאלרגיה לסוג מסוים של אנטיביוטיקה, אך הצוות הרפואי החליט לתת לה בכל זאת את האנטיביוטיקה (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מטופלת שנכנסה לניתוח קל ב"שערי צדק", הייתה ידועה לצוות הרפואי כאחת שסובלת מאלרגיה לסוג מסוים של אנטיביוטיקה. הצוות הרפואי החליט לתת לה בכל זאת את האנטיביוטיקה - ולאחר זמן היא נפטרה.

הסיפור המצער אירע לפני כחודשיים, אז הגיעה האשה בת החמישים לבית־= החולים "שערי צדק" בירושלים שם הייתה צריכה לעבור ניתוח אלקטיבי (ניתוח שאינו דחוף) לטיפול בגלאוקומה.

גלאוקומה הינה מחלה בה ניזוק עצב הראייה כתוצאה מלחץ תוך־עיני גבוה, מדובר בניתוח פשוט יחסית, אך אם הבעיה אינה מטופלת היא עלולה לגרום לעיוורון.

האישה שהגיעה לבית החולים סבלה מאלרגיה חמורה לסוג מסוים של אנטיביוטיקה - והדבר היה ידוע לצוות הרפואי, ובתיקה הרפואי היה רשום כי בעבר הוזרקה לאשה מנת אנטיביוטיקה מהסוג הזה והיא נכנסה למצב של הלם אנפילקטי תגובה קשה כתוצאה מאלרגיה שגורמת לפגיעה בתפקוד הלב, ירידה בלחץ הדם, בלבול, חרדה, אובדן הכרה ובמקרים מסוימים למוות.

גורם מבית החולים שהיה עד לאירוע סיפר כי "האישה נכנסה לחדר הניתוח כאשר בתיק הרפואי שלה הופיעו כל האזהרות הנדרשות, היה לה על היד צמיד, שעליו הופיעה האזהרה ממתן התרופה, ובתדריך לפני הניתוח נאמר שיש לה רגישות לציפרופלוקסצין".

אך למרות זאת, החליט ככל הנראה הרופא להזריק שתי טיפות אנטיביוטיקה מסוג ציפרופלוקסצין לעיניה של המטופלת. "תוך שתי דקות האישה נכנסת לשוק אנפילקטי וביצעו בה החייאה ממושכת", סיפרה אחת מעובדות בית-החולים שהייתה עדה למקרה, "האישה הועברה לטיפול נמרץ, ולאחר ימים ספורים היא מתה".

מבית־החולים "שערי צדק" נמסר בתגובה: "בבית־החולים אירע אירוע טרגי שבמהלכו נפטרה המנוחה. מיד כשהתבררו העובדות לאשורן - כיומיים לאחר האירוע - זומנה המשפחה למנהל בית החולים, אשר יידע אותה בכל עובדות המקרה ללא כחל וסרק וללא שמץ של טיוח.

"בנוסף, בית החולים דיווח על האירוע מיידית למשרד הבריאות, והקים מיידית, בברכת משרד הבריאות, ועדת בדיקה בראשות גורם חיצוני בלתי תלוי, מי שהיה סגן מנהל מינהל רפואה במשרד הבריאות. הוועדה גיבשה לאחרונה את מסקנותיה, והמלצותיה מועברות בימים אלה למשרד הבריאות. המשפחה הוזמנה לקבלת המסקנות וההסברים. בית החולים משתתף בצערה העמוק של המשפחה ועומד איתה בקשר הדוק".

ממשרד הבריאות נמסר: "בית-החולים דיווח על המקרה למשרד הבריאות והוא נמצא בבדיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר