סערת ההקלטות

ח"כ משה גפני מבהיר: לא יהיו פקחים למרכולים

ח"כ משה גפני מגיב לסערת ההקלטות שנחשפו ב"כיכר השבת" וטוען כי "לא יהיה שום שינוי באכיפה". לדבריו: "אני אומר 'שהדברים לא ייצאו מפה' בכל הופעה שניה שלי" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90 )

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הגיב הבוקר (חמישי) לסערת ההקלטות שנחשפו ב"כיכר השבת" והבהיר כי לא יהיו פקחים שיאכפו את חוק המרכולים.

בראיון לגל"צ אמר גפני: "עשו רעש כדי לקבל קולות מהקלטה חסרת ערך. אני אומר הרבה פעמים 'תגיד אתה פרימיטיבי?', הבדיחות שלי הופכות להיות בראש מהדורת החדשות".

לדבריו: "לא יהיה שום שינוי באכיפה. לא ידעתי שאני כל כך חשוב עד שעיתונאים חרדים יקליטו את הבדיחות שלי ואז יעבירו לחדשות של הציבור החילוני. אני אומר 'שהדברים לא ייצאו מפה' בכל הופעה שניה שלי, אין לזה ערך".

יו"ר 'דגל התורה' הבהיר ואמר: "דיברתי על חוק עבודה ומנוחה ולא על חוק המרכולים. הפקחים שעליהם דיברתי קשורים לחוק עבודה ומנוחה אותו לא אוכפים. לא אמרתי שמאות פקחים לא יהודים יסתערו על עסקים שפתוחים בשבת". לדבריו, הוא והשר אריה דרעי חברים טובים.

כזכור, בהקלטות שנחשפו ב"כיכר השבת", הובאו דבריו של ח"כ גפני בנאום ארוך שנשא במוצאי שבת, בו התייחס לכל הנושאים העומדים על סדר יומו של הציבור החרדי וחשף את שיחת הטלפון שקיבל באמצע הלילה מראש הממשלה שהביאה לביטול הקיצוץ בתקציב החרדי וכן את ההסכם החשאי לאכיפת שמירת השבת.

בהתייחסו ל'חוק המרכולים' ולחוק 'מסורת ישראל', אמר גפני כי "היה נושא של שב, היה נושא מורכב ובעייתי מאוד. האופוזיציה תפקדה בעניין הזה, תפקדה טוב, והביאה לציבור החילוני שהולכים לעשות פה כפייה דתית. אני יסביר לכם - לא כפיה דתית. לא מיניה ולא מקצתיה".

"הדבר הכי חשוב לדעתי זה לא שני החוקים האלה", אמר גפני, "היה סיכום אצל ראש הממשלה, וזה מה שאמור עכשיו להיות. יש בעיה גדולה של אכיפת החוקים, והסיכום היה, היות ובמשרד הפנים יש מאות אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים, פקחים שאינם יהודים, לא משנה, הנושא של אכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול שהמסלול הזה חיובי ואני מקווה שאכן הדברים האלה יקרו. אם תסתיים כל המערכת הזו שעליה דיברנו, אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו גם מתקדמים בנושא של שמירת שבת".

גפני הוסיף ואמר כי "נכון שמה שנעשה ומה שלא נעשה, יש היום אופוזיציה שתגיד שהסכמתם לחנויות נוחות, ולגבי אילת ששם אגב אמרנו ייהרג ובל יעבור מכיוון שהיתה החלטת מועצת גדולי התורה מלפני עשרות שנים שלא עושים חוק השבת אם חיפה בחוץ, ולכן לא הסכמנו. אילת תהיה בתוך החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר