הצליח רק חלקית

הערכות: המחבל שרצח את הרב שבח נמלט

הפלסטינים טוענים כי לא נמצאה גופת המחבל תחת הריסות המבנה בג'נין וההערכה היא שמפקד החוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח הי"ד ליד חוות גלעד הצליח להימלט (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הריסות המבנה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

המבצע נגד החולייה החשודה בפיגוע הירי שבו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד בחוות גלעד הצליח כנראה רק חלקית. בתום חיפושים בין הריסות הבתים בג'נין הודיעו הלילה ( ו') הפלסטינים כי לא נמצאה שם גופה. לפיכך, ההערכה היא שהמחבל אחמד ג'ראר מהחוליה שביצעה את פיגוע הירי חי ונמלט.

תחקיר ראשוני של האירוע שלשום (ד') בג'נין העלה כי ההיתקלות הראשונה של כוח הימ"מ של מג"ב החלה כשהפלסטיני שחוסל בסופו של דבר פתח באש לעבר הלוחמים ופצע שניים מהם – אחד באורח קשה מפגיעה ישירה בפלג גופו העליון, והשני באורח קל. למרות פציעתו הקשה, הלוחם לא רק חילץ לאחור את עצמו ואת חברו, אלא אף השיב באש לעבר מקור הירי ודיווח ליתר הכוח ברשת הקשר על פרטי ההיתקלות. זמן מה לאחר מכן, כשקרב היריות עדיין בעיצומו, בוצעה בו פעולה רפואית בשטח, בטרם פונה לבית החולים העמק בעפולה. על פי התחקיר, פעולה זו הצילה את חייו.

תיעוד הירי בג'נין, פייסבוק

המבצע נמשך כ-12 שעות בלב שטח הרשות, ובמהלכו חוסל כאמור הפלסטיני שפתח באש, ושניים אחרים נעצרו. עדיין לא ברור אם הם שייכים לחולייה שרצחה בשבוע שעבר את הרב רזיאל שבח הי"ד ליד חוות גלעד.

מאז הלילה שעבר חידשו צוותי היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור את הכוננות שלהם להקפצה בשומרון כדי לתפוס את ראש החוליה, שלא נעצר בפעילות. ככל שחולפות השעות מתחזקת ההערכה שהוא הצליח להימלט, או אפילו כלל לא היה בבית שכותר ונהרס אתמול לפנות בוקר על ידי דחפורי ההנדסה הקרבית.

המאמץ לאתרו מתמקד במישור המודיעיני, ובמקביל נמשכים החיפוש והמצוד אחרי מחבלים נוספים המעורבים בפיגוע, כמו גם אחרי סייענים שידעו על חברי החוליה.

בעשרת הימים האחרונים השקיעו בשב"כ מאמצים גדולים לפענח את הפיגוע באמצעות גורמי שטח, אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ואיסוף מודיעין רב. הם מנסים להבין כיצד הצליחה החוליה המאורגנת - ככל הנראה של חמאס – להוציא אל הפועל פיגוע מוצלח מבחינתה מבלי שסוכלה עוד קודם לכן.

אילנה ומשה שבח, הוריו של הרב רזיאל שבח הי"ד, ביקרו אתמול מוקדם יותר בבית החולים העמק בעפולה את אחד מלוחמי הימ"מ שנפצעו בפעילות בג'נין. "זה היה מפגש מרגש מאוד. פגשנו את משפחתו של הלוחם והתחבקתי עם אמו ובכינו. דיברתי עם הלוחם ואמרתי לו שאנחנו מודים לו בשמו של רזיאל ז"ל", אמרה האם אילנה. "שרק ישמור על עצמו. המפגש היה גם קצת מלחיץ".

הביקור של משפחת שבח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר