שומרים על האיזון

דיווחים בהודו: מודי יבקר ברמאללה בקרוב

ראש ממשלת הודו יגיע על פי הדיווחים בתקשורת ההודית בעוד כשבועיים וחצי לביקור ראשון מסוגו ברשות הפלסטינית ובכך "יאזן" את היחס החיובי שהעניק לישראל (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יש לך מקום חזרה לרמאללה? מודי מקבל את נתניהו בהודו (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי שרק השבוע לא הפסיק לחבק את נתניהו ולהצהיר על היחסים החמים עם ישראל, יגיע לביקור היסטורי ברשות הפלסטינית בעוד פחות מחודש. כך דווח אמש (ה') בתקשורת ההודית. על פי הדיווחים מודי יגיע לרמאללה ב-10 בפברואר וייפגש עם אבו מאזן ועם בכירי הרשות. ההודים נוהגים לאשר ביקורים רשמיים רק כמה ימים לפני שהם יוצאים לפועל, ואולם לפי ההערכות בישראל, המידע שהתפרסם אמין.

בביקורו בישראל בחודש יולי האחרון, מודי לא ביקר ברשות הפלסטינית. כדי להגיע לרמאללה מודי יצטרך לעבור דרך ישראל, אך לא ברור אם יערוך פגישות בארץ במיוחד לאור הפגישות הרבות עם נתניהו שביקר בהודו השבוע.

על פי הדיווחים, ההחלטה ההודית לבקר ברשות הפלסטינית היא חלק ממה שההודים מגדירים "מדיניות ההפרדה" בין היחסים הטובים עם ישראל לבין היחסים הטובים שלהם עם הרשות הפלסטינית. ההודים מדגישים תמיד כי מערכת היחסים הטובה עם ישראל לא תבוא על חשבון היחס לפלסטינים, והם ינהלו את כל אחת ממערכות היחסים בנפרד ללא תלות זו בזו.

עם זאת, ההודים הרגישו צורך לאזן את התמונות ששיקפו רומן ביחסים עם ישראל, ולכן מיהרו להדליף שמודי יגיע לרשות הפלסטינית עוד בזמן שנתניהו נמצא על אדמת הודו. כזכור, הודו גם הצביעה נגד ישראל בהצבעה האחרונה באו"ם בנוגע לבירת ישראל - ירושלים.

נתניהו בסלפי עם בכירי הקולנוענים בהודו. צילום: אבי אוחיון לע"מ

מוקדם יותר השתתף נתניהו עם רעייתו באירוע "בוליווד" עם בכירי תעשיית הקולנוע ההודית שנחשבת למשפיעה במיוחד על התרבות ההודית. בסוף נאומו של ראש הממשלה עלו כוכבי בוליווד לצילום עם נתניהו ורעייתו: "תצטרפו אליי לסלפי על הבמה כדי שמיליוני אנשים יוכלו לראות את הידידות המופלאה בין שתי המדינות שלנו". היום ישוב נתניהו בחזרה לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר