מלחמת דת

אחרי ליברמן; אלפים מפגינים באשדוד "נגד כפייה דתית"

אחרי הביקור המתוקשר של אביגדור ליברמן במרכז 'ביג' באשדוד, אלפי מפגינים חילונים וגוים מפגינים במתחם העירייה • לפיד: "נבטל את חוק המרכולים, כפייה חרדית לא יכולה לנהל את המדינה" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגנת החילונים והגוים באשדוד, הערב (צילום: מתוך ynet)

אלפי מפגינים חילונים וגוים הגיעו הערב (מוצאי השבת) להפגין נגד "כפייה דתית" של ראש העיר והתושבים החרדים. ההפגנה מגיעה שעות לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע, בעיצומה של השבת, לחמם את האווירה בעיר ולתקוף את הרבנים והפוליטיקאים החרדים.

המפגינים מוחים על הכוונה של העירייה להטיל קנסות על חנויות שיפתחו בשבת, בניגוד לחוק. "כאן לא ימי הביניים" נכתב על השלטים שהניפו המפגינים. כמו כן, הונפו שלטים עם סיסמאות: "באנו להחזיר את אשדוד לאשדודים" ו"אשדוד חופשית נגד כפייה דתית".

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד נאם בהפגנה ואמר: "הגענו לפה לאשדוד מפני שחוק המרכולים המעליב צריך ללכת. אם אנחנו ננצח את הבחירות הבאות אנחנו נבטל את חוק המרכולים מפני שכפייה חרדית לא יכולה לנהל את מדינת ישראל.

לדבריו: "גם לי יש שבת וגם לי יש שולחן שבת אבל דרעי וגפני לא יבואו אלינו הביתה ויגידו לנו איך לעשות את השבת שלנו. אנחנו לא נקבל כפייה חרדית, לא יגידו לנו איך לחיות לא יגידו לנו איזה יהודים אנחנו נהיה. חוק המרכולים צריך לעבור מהעולם ומפה מאשדוד תצא המהפכה."

לפיד בהפגנה (צלום: מתן צורי, yne)

לפיד גיבה את החלטת שר הביטחון בנוגע לרבנים שקראו לרמטכ"ל להתפטר: "מי שמשמיץ את המדינה את צה"ל ואת הרמטכ"ל לא יכול להיות חלק מהאנשים שמרצים לחיילים. שר הבטחון צודק לגמרי בהחלטתו".

אחד מהדוברים שעלה לנאום בהפגנה אמר: "המאבק שלנו והמחאות הם לא רק על השבת ועל פתיחת החנויות, המאבק הוא על הדמוקרטיה והחופש שלי כיהודי שאין לו מדינה אחרת, לחיות במדינה שלי בלי כפייה דתית ואיך שאבחר. ח"כים חרדים, תוציאו את הידיים שלכם מאשדוד. נמצאים איתנו גם ימנים וזה יפה. אני מאוד מקווה שאשדוד תהווה דוגמה".

כזכור, מוקדם יותר הגיע איווט ליברמן לעיר אשדוד ותקף: "מי שאומר שלחוק המרכולים אין שום משמעות טועה ומטעה. לחוק המרכולים לצערי יש משמעות מרחיקת לכת. אנחנו רואים באשדוד את ההשפעה".

לדבריו: "עד לאחרונה חיו באשדוד בהרמוניה, ועכשיו העיר מפולגת ואני מקווה שזה לא יקרה בערים נוספות. הפילוג הזה פוגע בחוסן הלאומי. כל הסיפור הזה פשוט יוצר פה מתח מיותר, חיכוך מיותר לגמרי. הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לראות חברה ישראלית מפולגת. אני מקווה שגם ראשי הציבור הדתי הלאומי, כמו גם הציבור החרדי, יירגעו. כמו שאני מכבד כל אחד שהולך לבית כנסת בשבת בבוקר, אני מצפה שיכבדו את מי שבא לשתות כוס קפה עם החברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר