ההפגנות נגד מנדלבליט

הנשיא ריבלין: "רמיסה גסה של חופש הדת"

נשיא המדינה התייחס להפגנת הפעילים שמנעו מהיועמ"ש אביחי מנדלבליט לומר קדיש על אמו בבית הכנסת: "רמיסה גסה של חופש הדת, ובעיקר - של כללי ההגינות הבסיסיים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אביחי מנדלבליט. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הבוקר (ראשון) להפגנת הפעילים מול בית הכנסת בו התפלל אמש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הפגנה שמנעה מהיעומ"ש לומר קדיש על אמו - בתוך ה'שלושים'.

לדברי ריבלין: "הזדעזעתי עמוקות מאירועי אמש בפתח תקווה. למנוע מאדם להתפלל לעילוי נשמת אמו עד אשר ידרש לחילוץ בסיוע של מאבטח? זוהי רמיסה גסה של זכויות הפרט, חופש הדת, ובעיקר - של כללי ההגינות הבסיסיים שבין אדם לחברו".

כזכור, לאחר סעודה שלישית, כחצי שעה לפני יציאת השבת, נעמדו מפגיני שמאל מחוץ לבית הכנסת 'ניגוני חיים' בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה והמתינו ליציאתו של היוע. המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במטרה להפגין נגדו כאשר הם טוענים על כך שהוא מתמהמה מידי בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

המפגינים, הפריעו למנדלבליט באמירת הקדיש על אמו שנפטרה לפני מספר שבועות לאחר 'קידוש לבנה'. בנו של מנדלבליט הבריח אותו ביציאה צדדית עד להגעת רעייתו שאספה אותו ברכבה.

שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה: "קווי המחאה הלגיטימית נחצים בתקופה האחרונה. הטרדה בשבת ובבית כנסת של היועץ המשפטי לממשלה זו בריונות אלימה והתנהגות מבזה".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר כי הוא "‏מזועזע מאטימות מפגינים חסרי רגישות שהפריעו ליועץ המשפטי בבואו להתפלל בבית הכנסת ולאמר קדיש על אמו ז"ל. מעשה חסר אנושיות. גם לחירות ההפגנה הקדושה בדמוקרטיה הישראלית יש גבולות שאין לפרוץ".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר: "אני מגנה בתוקף את קבוצת הקיצונים שהגיעה היום אל בית הכנסת שבו מתפלל היועץ המשפטי מנדלבליט וניסתה למנוע ממנו לומר קדיש על אמו. אין קשר בינם לבין דאגה לשלטון החוק. להפך".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר: "כל שבוע מחדש המפגינים מול היועץ המשפטי לממשלה שוברים שיאים חדשים של וולגריות וגועל נפש ומוכיחים שההפגנות הן פוליטיות ואין בינן לבין דאגה לשלטון החוק דבר וחצי דבר. בושה למארגנים".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי "הרדיפה אחר היועמ"ש מנדלבליט בעת שהוא אומר קדיש על אימו ז"ל חוצה כל גבול והמעשה הברברי והבריוני שחזינו בו בצאת השבת פסול מכל וכל! אני קורא למפגינים לעשות סוף למחזות מסוג אלה באמצעות ריסון עצמי והפעלת שיקול דעת ורגישות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר